Toyota spustí výrobu vodíkových aut už v prosinci

Ještě před koncem roku chce Toyota začít aspoň s malosériovou výrobou revolučního vozu prozatím pojmenovaného jako FCHV, tedy Fuel Cell Hydrogen Vehicle (vozidlo s pohonem na palivové články).

Koncept byl k vidění v loňském roce na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas. A už na začátku roku 2015 mají první auta zamířit k zákazníkům, kteří za ně dají necelých 80 000 amerických dolarů, tedy asi 1,6 milionu korun bez daně.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Automobilka si od FCHV slibuje stejnou revoluci ve výrobě ekoaut, kterou způsobil dnes už legendární první Prius

Toyota FCHV používá k pohonu vodíkový palivový článek. Na plnou nádrž vodíku ujede asi 500 km a stovku zvládne za deset sekund. Maximální rychlost bude zřejmě omezena na 161 km/h. Tankování trvá maximálně pět minut.

Ještě letos chce Toyota pomoci se zprovozněním prvních čerpacích stanic na vodík v Kalifornii, kde se očekává největší zájem o FCHV. Do roku 2024 by stanic měla vzniknout aspoň stovka.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků