Tak abych řekl pravdu, dlouho jsem v autorizovaném servisu nevydržel, ale hodnotit snad můžu. Pokud pominu neřest skoro všech autorizáků v ČR (nehledě na značku), tedy princip, dělej rychle, draho a hlavně, že to nějak funguje. Jako mechanik ani nemáte pod tlakem vedení čas na to závadu řešit, jen najít nějaké řešení a vyměnit díl (rychlé a drahé) a je fuk jestli jde o servis Škody nebo Hondy.Jenže jeden rozdíl tu je, u aut z koncernu VW a po zkušenostech kolegy také u Mercedesu (pořád tam je) se u těchto aut něco jako svolávací akce vůbec neřeší. Mercedes se obvykle ke všemu staví, že závada neexistuje. Špatně navržené odtoky přes které zatéká do palubky prostě nejsou špatné, chyba je na straně zákazníka. Totálně reznoucí Vita, přece nereznou, ale nesmíte jezdit v zimě atd.Byl jsem v servisu Škoda, tak teď k němu. Nikdy se tam žádná svolávací akce nekonala. Skoro všechny závady se vydávaly za běžné opotřebení (žárovky které vydrží 3 měsíce u Fabie 1, u téhož auta ložiska předních kol KO po 40tis.) případně závady o kterých se nemluví (Fabia a Octavia 2, reznoucí nosníky karoserie do kterých zatéká přes motorový prostor, za 3 roky je to auto při bouračce snad papírovější než Škoda 120). Při garančkách se ani problémové komponenty potichu nemění (aby o tom majitel nevěděl), prostě se čeká až se to rozbije. Pokud se něco rozbije a vy to nezpozorujete nebo v případě Roomsteru přežijete, tak se to potichu vymění. Pokud je výsledkem fatální porucha je vám nabídnuta oprava za velmi přijatelnou částku, když se o tom nebudete nikde zmiňovat. Z tohoto pohledu mi vyplývá, jako mechanika Škody a majitele Hondy pouze jedno, jsou jen 3 typy zákazníků VW, ti kterým se zatím nic nepokazilo nebo to nevědí, ti kterým se něco pokazilo ale považují to za běžné opotřebení (opravdu si nemyslím, že ložiska KO po 40tis. jsou v pořádku, když na Hondě vydrží 5x tolik) a nakonec ti kterým už se něco stalo (fatální závada), ale v rámci dohody se o tom nesmějí nikde zmiňovat.Jak tu již bylo v diskuzi zmíněno, Toyota by měla být spíš za tu svolávačku pochválena, ale národním sportem některých jedinců je prostě poukazovat na sebemenší problémy některých značek a fatální selhání jiných zametat pod koberec. Majitelům Fabie a Octavie 2, radím, zkuste si vlézt pod svoje auto (pokud ho máte venku a jezdíte i v zimě) a poklepat kladívkem nebo gumovou paličkou na ty odhalené nosníky pod motorem, myslím, že budete velmi nemile překvapeni.
To jsi napsal velmi hezky. +++++
Ještě že kvalitní vozy z rumunska nám prostě fungujou.
Toyota to alesponˇ přizná, ale Volkswagen vyrábí šroty a nikdy to nepřizná má výrobní vady a nechá své zakazniky si vše zaplatit.
Toyota - japonsky lesteny prd
Tak pan Matejka zase zaperlil, o tom zadna. Holt bulvarni nadpis je treba, jinak vam to nikdo nebude cist, ze... Smutne. Ta posedlost Toyotou v poslednich letech je taky celkem trapna. Miliony zakazniku dostanou par novych dilu, zadarmo, bez starosti. Ani jeden jediny problem nenastal, vsechno preventivne. Tak co se komu nelibi? To byste za to pane Matejka radeji platil? Nebo o problemu radsi vubec nevedel a 'nechal' si to potichu opravit pri garancce nebo vymene pneumatik? Ale no tak...
Docela mě článek pobavil. Pověst se nedá pokazit, když žádná není. Toyota se proslavila v posledních letech systematickým zatloukáním závad, tím, že všechno zametali pod koberec a mysleli, že to časem nějak vyšumí a vyhnije. Ale nevyšumělo. Celé se to provalilo a nově nastoupivší následník trůnu musel po japonsku předstoupit před veřejnost a pokorně se sklopenou hlavou se omluvit. A v USA zaplatit obrovský flastr. A až toto je přinutilo přiznávat závady a to pěkně svižně a preventivně. Celá dlouhá léta stavěná bouda o spolehlivosti se zřítila jako domeček z karet. Tak to má být, lhát se nemá.
Seš trochu mimo, Toyota je ta značka, která má logo složené ze 3 oválů, ne ta s W na kapotě, to je Volkswagen, tak si to prosím tě přestaň plést :-D
Jasne, zabedneny hlupec Zeli opet placa pate pres devate. Svolavacky Toyota delala bezne i driv, s vykonstruovanym monstrprocesem nic delat nemohla. Zadna pokora se nekona, normalni proces tam, kde funguje normalni pece o zakaznika. To soudruzi z Vlkohradu a Bolky jsou jinej kalibr, ale tak koho by zajimalo jakej je Hnustr skvele vydesignovana krabice, staci kondik za dvacku a problem vyresen a Zeli oslavuje. Nekdy jsi vazne na bliti, Jasanku.
Vážený pane, nic nebylo vykonstruované, ale naopak velmi podrobně doložené. Americké úřady několika let sledovaly jejich zatloukací a zamlžovací postupy. Toyotě nezbylo pod tlakem důkazů nic jiného něž to veřejně přiznat. Celá marketingová bublina o nepřekonatelné spolehlivosti, kterou tak dlouho japončíci nafukovali splaskla. Je to nepoužitelná zdechlina. Těm báchorkám o spolehlivosti věří opravdu nyní jenom totální idioti.Zajímavé je sledovat, jak v japonských stopách kráčí korejští soudruzi. Na uvolněné místo v nepřekonatelné spolehlivosti se teď v reklamě nacpali korejci. A začínají si pěkně tuhle bublinu nafukovat. Nechápou, že tohle se nedělá, že to špatně skončí.PS. Když předstoupil pan Toyoda před veřejnost, bylo to docela komické z pohledu evropana, ten japonský rituál sypání si popele na hlavu. Skoro jsem měl dojem, že to zakončí rituálním harakiri, aby došlo k plnému očištění jména firmy. Mohli by o tom natočit velkofilm .. Vzestup a pád firmy toyota... :-D
Jiste soudruhu Zeli, chapu, ze clovek, ktery se inspiruje v dlouhe historii stranickych procesu muze mit i takovyto nazor. Vsak Horakova byla taky "podrobne dolozena". Jak rikam, z lidi jako jsi ty je cloveku casto soufl.
Jedine co te omlouva, ze o tom vis uplne hovno (jinak to fakt napsat nejde).Ta tvoje marketingova bublina trva minimalne uz od poloviny 70tych let a staci se podivat na ruzne zebricky v ruznych zemich, kde prvni pricky oponuji automobilky z japonska. Nahoda ?Ano toyota byla v nafouknute bubline, kdyz zatajila urcite zavady, ale nikdy to nebyli fatalni zavady a jednalo se o selhani nekolika jedincu. Za celou historii se jedna o jediny skraloup a ostatni maji co zavidet. Dalsi udajne problemy se ukazali jen jako umele vytvorene a nezakladali se na pravde.Mame tu automobilky, ktere nesvolavaji sve auta ani pri fatalnich problemech s motorem, ani pri fatalnich problemech s el. soustavou a airbagem, ani pri problemech s napravama a mohl bych pokracovat. Tve prispevky nejsou uz ani k smichu, ale je mi te tak trochu lito (ale fakt jen trochu).P.S. Kolik automobilu z japonska jsi mel ?
Škodovka je původem česká značka a češi jsou národem kutilů, proto je zcela normální, že pokud chceš, aby ti fungovali airbagy, tak si musíš dopájet kondík a pokud chceš, aby ti nepraskaly žárovky, tak stačí dopájet rezistor, prostě tyto vozy patří do kategorie "dodělej si doma" :-DVW chtěl ze Škodovky udělat konkurenta Volva, proto aby zvýšil její image udělal to, že se ji pokusil udělat výjimečnou, čehož se pokusil dosáhnout tím, že zkombinoval běžný sériový vůz a stavebnici na dodělání (to kopírovali od českého Kaipanu).
Takze toyota si nici povest, kdyz zjistila moznost poruchy a proto preventivne zkontroluje dotycna auta, zatimco jine budeme oslavovat, i kdyz pri simulovane srazce dojde k preruseni kabelu a problemu s airbagem a hadejte, jestli nasledovala svolavaci akce ?
Proc by si mela skodifka nicit povest? Pan novinar, hlidaci pes demokracie ma prece jasno co je dobre a co je spatne, navic ma vydatnou podporu "lidi" jako je Jasanek-Zeli hned o jedno niz.
V USA jsou svolávačky zcela běžné a to i u VW, jen člověk musí číst jiné servery:http://news.monstersandcritics.com/business/news/article_161... ... http://www.reuters.com/article/2010/12/15/vw-rec... ... http://content.usatoday.com/communities/driveon/post/... ...
Folkxfágn...? Pane, vy ste se zbláznil....? Pane vy ste m....r? Ta íbr supr trupr qvalita? To snad nemyslíte vážně?
Tak to už je marketingová akce, ne? Navíc bych se divil, kdyby v servisu nedolili nemrzku, brzdovku a neupozornili na havarijní stav některé ze součástek auta.
Zajimave, co se da z pece o zakazniky vydedukovat. Zadny div, ze jine automobilky zatloukaji, protoze jim novinari jeste zatleskaji (problem zameteny pod koberec = zadny problem, reseny problem = niceni si povesti).Titulek by mel Toyotu a jeji pocin oslavovat, ale mozna to inzenyrum v Toyote taky casem dojde a misto svolavacek bude ticho po pesine "aby si nenicili povest" a veci se budou sem-tam potichu menit v servisech behem garancek, pripadne vubec. Vsak zakaznik si rad zas a znovu poslechne jako u soudruhu z Bolky ze "to je normalni, dyzl je tezkej, se holt ty stabiky musi menit casto, dela to tak kazdej, kdepak poddimenzovana konstrukce", "preskocenej retez pane to je normalka, zadna chyba designu" nebo "holt ty zarovicky malo vydrzej, vsak je to par kacek a menit je kazdej rok je stejne preventivne lepsi".Kam ten svet speje.
S tímto nelze než souhlasit.
U Japoncov je zvolavacka nutnost. Inak by si ich v servise v podstate ani nevidel. Na druhu stranu, su auta, s ktorymi tam chodis ako na klavir. Takze Ti veci, na ktore by mali ohlasit zvolavacku, opravia v ramci opravy uplne ineho pruseru :)
:-)) Svatá pravda....a být u garančky Škodovky, věc nemožná....být u garančky v Hondě, Toyotě ? Normál, náš zákazník, jeho auto, náš pán ! ! Na moji otázku "proč se na 6 měs. staré služební fábii porouchalo elektr. stahování oken " mi jeden věhlasný servis v Brně odpověděl " moc to stahujeme". Na jinou otázku: " proč měníme tak často žárovky H4 a různé jiné (konc. světla, osvětlení RZ, brzdovky....kvanta žárovek, škoda, že si to nepíšu) mi ten stejný servis odpověděl : " když vy moc svítíte krátkou dobu..." Ani jsem se ho neptal, proč jsme za 70 tis. km měnili 3 sady brzd. segmentů....prý vadný kus a nějaký vymezovač. ( 6x ? ? ? ) Mohl bych psát dál....ale opakoval bych se. " Svolávačka" znamená u Toyoty, Hondy atd. péči, serióznost a vědomí, že každý kus plechu se jednou potento...zkontrolujeme, opravíme a vezmeme si ponaučení. Psát nabubřelé povídky o tom, jak je ta "naša česká " Škodověnka dobrá a LIDOVÁ ( myslím tím serióznost firmy a férové jednání se zákazníkem ...), to se mi nelíbí. Perlička na závěr : po 100tis km. se naše 1,4 TéDéÍ 1.4 začala ozývat šíleným rachotem a zvukem, jak americký dragster-traktor. Opravdu k nevydržení....servis naznal, SPOJKA :-/ Na naše slova nedbaje, vyměnil za 15 tis. spojku ( pochopitelně jsem u toho nebyl....škoda), která podle mě byla pouze málo, standardně opotřebená. Po opravě stejný RACHOT. Samozřejmě, potvrdilo se to, co jsme si mysleli - silentblok motoru. Hups....:-|
Tak to jste vyměkl, když mi naposled jen tak vyměnili setrvák s tím, že vibraci určitě přestanou, nechal jsem je to vrátit zpátky, nechal si vrátit peníze za materiál i práci a nechal auto opravit jinde.Já taky nesu garanci za svoje služby a firmy mi dávají práci jako odborníkovi, ne že budu naslepo něco zkoušet dokud neuspěju a nechám to platit klienta.
Pověst si spíše ničí,ti co auta nesvolávají a serou na zákazníky.
Přesně tak a pověst Toyotě zničí takto debilní nadpisy článků některých novinářů.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.