Toyota si ničí pověst. Opět svolává auta do servisů

Svolávací akce japonské automobilky Toyota v letech 2009 až 2011 postihly více než 10 milionů motoristů. Ti všichni museli se svými vozy do servisů. A nešťastná anabáze pokračuje.

Toyota nyní totiž ohlásila další monstrakci, už druhou během dvou měsíců. Svolává do servisů po celém světě 2,8 milionů vozů. Oficiální zdůvodnění zní: „Svolávané vozy mohou mít problémy s mechanismem řízením a vodním čerpadlem hybridního systému.“ 

Akce se týká v Japonsku 1,5 milionu vozů, v Evropě 496 000 a v USA 670 000. „Jedná se o problém s hřídelí řízení. Svolávány jsou například vozy druhé generace značky Prius a některé modely značky Corolla. Dohromady deset modelů,“ řekl mluvčí Toyoty agentuře Reuters.

Celá akce je preventivní. Podle mluvčího Toyoty se nikomu v souvislosti se zmiňovanými problémy nic nepřihodilo.

Kontrola a oprava budou bezplatné, vše zabere kolem jedné hodiny. Vyjádření Toyoty v anglickém jazyku naleznete zde.
 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2007
Stav: 117 463 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 3 příspěvky
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků