Toyota se vrací do WRC, závodit bude s Yarisem

Seznam kapitol
  1. Toyota se vrací do WRC
  2. Toyota se vrací do WRC: Fotogalerie

Skomírající mistrovství světa FIA v automobilových soutěžích dostane nový impuls: svůj návrat do šampionátu, kterému se běžně říká anglickou zkratkou WRC (World Rally Championship), oznámila Toyota.

Soutěžní speciál Toyota Yaris WRC bude poháněn přeplňovaným motorem 1,6 l o výkonu asi 221 kW (300 k) v 6000 ot./min. a točivém momentu 420 Nm. Na dnešní tiskové konferenci automobilka poprvé představila vůz v oficiálních barvách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Yaris WRC v oficiálních týmových barvách; do mistrovství světa se zapojí v roce 2017

V 90. letech byla japonská značka ve WRC velmi úspěšná, posbírala několik titulů. V roce 1995 ale techničtí komisaři na katalánské rallye objevili v soutěžních Toyotách Celica ilegální restriktory, které značce vynesly ztrátu všech bodů a dvanáctiměsíční zákaz. 

Ve druhé polovině 90. let nasazovala Toyota v mistrovství světa vozy Corolla WRC. Ty už ale nebyly tak úspěšné, přestože v roce 1998 chyběly Sainzovi k zisku mistrovského titulu jen dva body. O rok později si Toyota spravila chuť alespoň ziskem poháru konstruktérů.

Více o minulosti i budoucnosti Toyoty ve WRC se dozvíte v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota se vrací do WRC
  2. Toyota se vrací do WRC: Fotogalerie
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků