Toyota se potřetí v řadě stala největší automobilkou světa

I přes rekordy bořící svolávací akce a komplikace s americkými bezpečnostními úřady se koncernu Toyota podařilo již potřetí v po sobě jdoucích letech obhájit titul největšího producenta automobilů na světě. Podle agentury Bloomberg japonský koncern v loňském roce navýšil svoji výrobu o 8 % na celkových 8,42 milionů kusů, mezi které se pochopitelně počítají také produkty značek Lexus, Daihatsu nebo Hino. Výroba amerického koncernu General Motors ale meziročně poskočila o 12 % na 8,39 milionů vozidel, čímž se dosavadní rozdíl poněkud smazal.

Třeba v USA padly prodeje vozů z produkce Toyoty v roce 2010 o 0,4 %, nicméně prodeje v Číně narostly o 19 %. Ale General Motors zůstává ve hře, neboť se mu podařilo v tomto regionu navýšit odbyt o plných 29 %. Na třetím místě se vloni usídlil koncern Volkswagen Group s celkovou produkcí 7,14 milionů automobilů, což znamená celkový meziroční nárůst o 14 %. Za zmínku stojí, že důstojníci na palubě lodi Volkswagen budou podle svých slov v roce 2011 spokojení s růstem výroby o 5 %. A předpoklady vedoucího koncernu Toyota pro rok 2011? Rovněž střízlivě střižená hranice 8,6 milionů automobilů...

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků