Toyota se chce vrátit na trůn. Věří si i Honda a Nissan

Japonské automobilky, které těžce zasáhlo loňské březnové zemětřesení s ničivou vlnou cunami a letní záplavy v Thajsku se chtějí letos vrátit na své pozice. V úspěch věří Toyota i Nissan. Honda zatím ztrácí nejvíc.
Toyota se chce vrátit na trůn. Věří si i Honda a Nissan

Zisk největší japonské automobilky Toyota Motor v uplynulém finančním roce kvůli zemětřesením a dalším následným problémům klesl téměř o třetinu na 284 miliardy jenů a tržby se snížily o zhruba dvě procenta na 18,6 bilionu jenů.

V posledním čtvrtletí roku ale ziskovost výrazně oživila a růst dál pokračuje. V novém finančním roce, který končí v březnu 2013 čeká firma ztrojnásobení provozního zisku na na bilion jenů (243 miliard korun).

Firma však musí dál snižovat náklady, aby vyrovnala negativní dopad obnoveného růstu kurzu jenu. Minulý měsíc proto firma představila plán snížení nákladů na vývoj o více než pětinu.

Nissan expanduje

Nissan již v dubnu oznámil, že jeho čistý zisk ve třetím finančním čtvrtletí končícím v prosinci stoupl o více než tři procenta na 82,7 miliardy jenů (19 miliard korun) díky silnému prodeji po celém světě. Potvrdil rovněž odhad celoročního zisku, který je lepší, než výhledy hlavních domácích konkurentů Toyoty a Hondy.

Nissan nezůstává pouze u optimistických prognóz a kupuje největší ruskou automobilku AvtoVAZ. Francouzsko- japonský koncern Renault Nissan se tak stane třetím největším výrobcem vozidel na světě.

„Renault a Nissan do ruských továren dodají svoji technologii, zatímco naši ruští kolegové obohatí multikulturní vedení naší firmy,“ komentoval smlouvu Carlos Ghosn, generální ředitel koncernu Renault Nissan.

Dalším krokem, který má zajistit Nissanu zisk je obnovení značky Datsun, ke které se automobilka vrací. Levnější vozy Datsun budou určeny zejména pro asijský trh. Cena by se měla pohybovat kolem 115 tisíc korun a automobilka podle listu Nikkey doufá v brzké dosažení prodeje 300 tisíc vozů ročně.

Zisk Hondy klesl 

Automobilka Honda za uplynulý fiskální rok hovoří o propadu provozního zisku o 65 procent. Čistý zisk se má podle předběžných odhadů za celý rok snížit o 60 procent na 215 miliard jenů.

Výroba aut Hondy za rok klesla o pětinu na 2,9 milionu vozů. Poprvé za osm let se tak propadla pod tři miliony. U Hondy, která vyrábí i motocykly a má finanční divizi, byl propad výroby ještě mnohem citelnější, než u Toyoty. Akciím automobilky se ale letos daří dobře.

Zdroj: E15.cz
 

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 90 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 180 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 84 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků