Toyota se chce vrátit na trůn. Věří si i Honda a Nissan

Japonské automobilky, které těžce zasáhlo loňské březnové zemětřesení s ničivou vlnou cunami a letní záplavy v Thajsku se chtějí letos vrátit na své pozice. V úspěch věří Toyota i Nissan. Honda zatím ztrácí nejvíc.

Zisk největší japonské automobilky Toyota Motor v uplynulém finančním roce kvůli zemětřesením a dalším následným problémům klesl téměř o třetinu na 284 miliardy jenů a tržby se snížily o zhruba dvě procenta na 18,6 bilionu jenů.

V posledním čtvrtletí roku ale ziskovost výrazně oživila a růst dál pokračuje. V novém finančním roce, který končí v březnu 2013 čeká firma ztrojnásobení provozního zisku na na bilion jenů (243 miliard korun).

Firma však musí dál snižovat náklady, aby vyrovnala negativní dopad obnoveného růstu kurzu jenu. Minulý měsíc proto firma představila plán snížení nákladů na vývoj o více než pětinu.

Nissan expanduje

Nissan již v dubnu oznámil, že jeho čistý zisk ve třetím finančním čtvrtletí končícím v prosinci stoupl o více než tři procenta na 82,7 miliardy jenů (19 miliard korun) díky silnému prodeji po celém světě. Potvrdil rovněž odhad celoročního zisku, který je lepší, než výhledy hlavních domácích konkurentů Toyoty a Hondy.

Nissan nezůstává pouze u optimistických prognóz a kupuje největší ruskou automobilku AvtoVAZ. Francouzsko- japonský koncern Renault Nissan se tak stane třetím největším výrobcem vozidel na světě.

„Renault a Nissan do ruských továren dodají svoji technologii, zatímco naši ruští kolegové obohatí multikulturní vedení naší firmy,“ komentoval smlouvu Carlos Ghosn, generální ředitel koncernu Renault Nissan.

Dalším krokem, který má zajistit Nissanu zisk je obnovení značky Datsun, ke které se automobilka vrací. Levnější vozy Datsun budou určeny zejména pro asijský trh. Cena by se měla pohybovat kolem 115 tisíc korun a automobilka podle listu Nikkey doufá v brzké dosažení prodeje 300 tisíc vozů ročně.

Zisk Hondy klesl 

Automobilka Honda za uplynulý fiskální rok hovoří o propadu provozního zisku o 65 procent. Čistý zisk se má podle předběžných odhadů za celý rok snížit o 60 procent na 215 miliard jenů.

Výroba aut Hondy za rok klesla o pětinu na 2,9 milionu vozů. Poprvé za osm let se tak propadla pod tři miliony. U Hondy, která vyrábí i motocykly a má finanční divizi, byl propad výroby ještě mnohem citelnější, než u Toyoty. Akciím automobilky se ale letos daří dobře.

Zdroj: E15.cz
 

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků