Toyota Sai: nový hybrid již tento prosinec

Hybrdiní Toyota Sai vychází z Lexusu HS250h, nicméně podobá se spíše zvětšenému Priusu. Na domácím trhu se objeví ještě letos.

Automobilka Toyota hodlá svůj program připravený pro domácí trh obohatit o kompaktní, ale komfortní hybridní automobil. Jmenuje se Sai a svoji premiéru slaví v Tokiu. Mechanické skupiny pochází z vysloveně luxusního Lexusu HS250h, nicméně již na první pohled jsou patrné relativně rozsáhlé úpravy. Změněna byla zejména příď vozu včetně nových světlometů, ale také tvar oken a zadních dveří.  Interiér disponuje modifikovanými výdechy ventilace a novým volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejdůležitější součástí pohonné soustavy zůstává zážehový čtyřválec s objemem 2,4 l a výkonem přiškrceným na necelých 150 koní (110 kW) při 6 000 ot./min., jeho točivý moment vrcholí hodnotou 187 Nm při 4 400 ot./min. Vybaven je předehříváním výfukovými plyny, což zkracuje dobu jeho zahřívání. Asistuje mu elektromotor s výkonem 140 koní a točivým momentem až 270 Nm, který je napájen z nikl-metal-hydridových akumulátorů. Soustava je doplněna dvěma generátory, které dávají řidiči k dispozici 185 koní kdykoli potřebuje.

Spotřeba paliva zatím známa není, ale měla by údajně dosahovat výše obvyklé u minivozů s motory o objemu 600 ccm.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska s robustním středovým panelem působí neobyčejně prostě a jednoduše, což jistě prospěje snadnosti ovládání. Více než 60 % v interiéru použitých materiálů je vyrobeno z přírodních látek. V seznamu standardní výbavy najdeme kromě jiného informačně zábavní systém s navigační soustavou a vestavěným pevným diskem, který se ovládá skrze tlačíka na volantu a dotykový barevný displej. O kvalitní poslech hudby se stará sestava desítky reproduktorů. Interiér je člouněn kvalitním textilem, za příplatek pak kůží. Toyota Sai bude nabízena ve dvou stupních výbavy, pro oba bude k mání paket AS s doplňkovou výbavou.

Toyota předpokládá roční produkci své novinky ve výši zhruba 3 000 kusů ročně, ceny se v přepočtu mají pohybovat od 37 275 do 46 980 dolarů. Na trh nový Sai vyrazí již letos, kdy se začne prodávat v Japonsku. Zda a případně kdy se ukáže i v jiných koutech světa, je zatím nejasné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Sai
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků