Toyota Sai: nový hybrid již tento prosinec

Hybrdiní Toyota Sai vychází z Lexusu HS250h, nicméně podobá se spíše zvětšenému Priusu. Na domácím trhu se objeví ještě letos.

Automobilka Toyota hodlá svůj program připravený pro domácí trh obohatit o kompaktní, ale komfortní hybridní automobil. Jmenuje se Sai a svoji premiéru slaví v Tokiu. Mechanické skupiny pochází z vysloveně luxusního Lexusu HS250h, nicméně již na první pohled jsou patrné relativně rozsáhlé úpravy. Změněna byla zejména příď vozu včetně nových světlometů, ale také tvar oken a zadních dveří.  Interiér disponuje modifikovanými výdechy ventilace a novým volantem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nejdůležitější součástí pohonné soustavy zůstává zážehový čtyřválec s objemem 2,4 l a výkonem přiškrceným na necelých 150 koní (110 kW) při 6 000 ot./min., jeho točivý moment vrcholí hodnotou 187 Nm při 4 400 ot./min. Vybaven je předehříváním výfukovými plyny, což zkracuje dobu jeho zahřívání. Asistuje mu elektromotor s výkonem 140 koní a točivým momentem až 270 Nm, který je napájen z nikl-metal-hydridových akumulátorů. Soustava je doplněna dvěma generátory, které dávají řidiči k dispozici 185 koní kdykoli potřebuje.

Spotřeba paliva zatím známa není, ale měla by údajně dosahovat výše obvyklé u minivozů s motory o objemu 600 ccm.

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Palubní deska s robustním středovým panelem působí neobyčejně prostě a jednoduše, což jistě prospěje snadnosti ovládání. Více než 60 % v interiéru použitých materiálů je vyrobeno z přírodních látek. V seznamu standardní výbavy najdeme kromě jiného informačně zábavní systém s navigační soustavou a vestavěným pevným diskem, který se ovládá skrze tlačíka na volantu a dotykový barevný displej. O kvalitní poslech hudby se stará sestava desítky reproduktorů. Interiér je člouněn kvalitním textilem, za příplatek pak kůží. Toyota Sai bude nabízena ve dvou stupních výbavy, pro oba bude k mání paket AS s doplňkovou výbavou.

Toyota předpokládá roční produkci své novinky ve výši zhruba 3 000 kusů ročně, ceny se v přepočtu mají pohybovat od 37 275 do 46 980 dolarů. Na trh nový Sai vyrazí již letos, kdy se začne prodávat v Japonsku. Zda a případně kdy se ukáže i v jiných koutech světa, je zatím nejasné.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Sai
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 64 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 114 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 184 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků