Toyota S-FR má šanci na výrobu s motorem 1.2 Turbo a platformou MX-5

Pamatujete na koncept kompaktního kupé s pohonem zadních kol Toyota S-FR? Nakonec přeci jen existuje nějaká šance, že se tohle malé auto dostane do výroby, píše australský Motoring. Naději mu dává motor 1.2 Turbo, který se představil v novém Aurisu. A také Mazda MX-5.

Malé kupé by se zařadilo v nabídce pod model Toyota GT86. Není vyloučeno, že bude sdílet některé výrobní součásti, například část platformy. Soupeřem má být především Mazda MX-5, ale se vzájemnou konkurencí to nebude tak žhavé. Mluví se totiž i o tom, že by měla Toyota s Mazdou sdílet platformu pro malé zadokolky.

Zajímavosti | Design | Autosalony | Toyota | Hybridy

Toyota Kikai: Trochu Prius, trochu McLaren F1, trochu Caterham

Motor 1.2 Turbo nese označení 8NR-FTS a uplatnění může najít i ve vozech s motorem umístěným podélně, tedy i v kompaktním kupé S-FR. V evropském Aurisu, který má samozřejmě motor vpředu napříč a pohon předních kol, nabízí výkon 85 kW (115 k) v 5200 ot./min. a točivý moment 185 Nm v 1500 ot./min. Pro malé lehké kupé s hmotností pod jednu tunu se tato čísla asi příliš nezmění.

Nový malý čtyřválec s turbem se dostane i do připravovaného kompaktního SUV, takže tento motor čeká poměrně světlá budoucnost. Pokud ale zůstaneme u kompaktního kupé S-FR, jeho cena by se měla pohybovat v přepočtu okolo 450 000 korun bez daně.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků