Toyota RAV4: omlazení i pro kompaktní SUV

Toyota po uvedení omlazených modelů Aygo a Auris nezapomíná ani na větší modely. V Bologni se představila inovovanou RAV4.

Letošní autosalon v italské Bologni pojala Toyota skutečně vážně a svou expozici doslova nabila novinkami. Představil se zde omlazený prcek Aygo, větší Auris a dost zájemců přilákal i nový úsporný čtyřválec 1,33 Dual VVT-i, který v nabídce automobilky již brzy nahradí svého sourozence o objemu 1,4 litru. To však není všechno, Toyota se „podívala“ i na svůj větší model, kterému taktéž dopřála trochu stylingových úprav a nezůstalo jen při nich. Nejprve si ale shrňme ty kosmetické.

Toyota RAV4 je ve své současné podobě na trhu už od roku 2006, a tak je zkrátka ten pravý čas pro změnu, ovšem žádnou zásadní. Designéři pouze doladili pár detailů jako třeba přední světlomety, kryty zadních světel, masku a nárazníky. Celý vůz se tak mírně zaoblil a příď dostala trochu masivnější charakter. Další vskutku viditelnou změnou je přesun bočních směrovek do zpětných zrcátek. Po tomto konstatování jich moc už nenajdeme, ovšem výrobce se do palety nabízených barev rozhodl přidat několik nových odstínů a materiálů čalounění.

Další modifikace se pak přímo týkají technické stránky vozu, do nabídky agregátů přibyl nový zážehový dvoulitr s výkonem 116 kW/158 koní a maximálním točivým momentem 196 Nm. Nový agregát je standardně dostupný s šestistupňovou manuální převodovkou a za příplatek s novou bezestupňovou převodovkou CVT uváděnou pod názvem Multidrive S. Tento agregát je podle údajů výrobce o 5 procent úspornější, než jeho předchozí verze.

Těmito změnami však jejich výčet nekončí, ty další se v nabídce přímo týkají úspornější verze 2,2 litrového vznětového agregátu, který byl obdařen novým vstřikováním, což se podepsalo pod zvýšení výkonu o 10 kW/14 koní a 10 procentní zvýšení kroutícího momentu na hodnotu 340 Nm. Tento dieselový agregát je kromě toho nabízen nově i se šestistupňovým sportovně upraveným automatem.

Inovovaná Toyota RAV4 se začne prodávat začátkem příštího roku a to za zhruba stejnou cenu jako doposud.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Omlazená Toyota RAV4
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 1999
Stav: 168 592 km
Cena: 26 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 310 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 258 048 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků