Toyota RAV4: omlazení i pro kompaktní SUV

Toyota po uvedení omlazených modelů Aygo a Auris nezapomíná ani na větší modely. V Bologni se představila inovovanou RAV4.

Letošní autosalon v italské Bologni pojala Toyota skutečně vážně a svou expozici doslova nabila novinkami. Představil se zde omlazený prcek Aygo, větší Auris a dost zájemců přilákal i nový úsporný čtyřválec 1,33 Dual VVT-i, který v nabídce automobilky již brzy nahradí svého sourozence o objemu 1,4 litru. To však není všechno, Toyota se „podívala“ i na svůj větší model, kterému taktéž dopřála trochu stylingových úprav a nezůstalo jen při nich. Nejprve si ale shrňme ty kosmetické.

Toyota RAV4 je ve své současné podobě na trhu už od roku 2006, a tak je zkrátka ten pravý čas pro změnu, ovšem žádnou zásadní. Designéři pouze doladili pár detailů jako třeba přední světlomety, kryty zadních světel, masku a nárazníky. Celý vůz se tak mírně zaoblil a příď dostala trochu masivnější charakter. Další vskutku viditelnou změnou je přesun bočních směrovek do zpětných zrcátek. Po tomto konstatování jich moc už nenajdeme, ovšem výrobce se do palety nabízených barev rozhodl přidat několik nových odstínů a materiálů čalounění.

Další modifikace se pak přímo týkají technické stránky vozu, do nabídky agregátů přibyl nový zážehový dvoulitr s výkonem 116 kW/158 koní a maximálním točivým momentem 196 Nm. Nový agregát je standardně dostupný s šestistupňovou manuální převodovkou a za příplatek s novou bezestupňovou převodovkou CVT uváděnou pod názvem Multidrive S. Tento agregát je podle údajů výrobce o 5 procent úspornější, než jeho předchozí verze.

Těmito změnami však jejich výčet nekončí, ty další se v nabídce přímo týkají úspornější verze 2,2 litrového vznětového agregátu, který byl obdařen novým vstřikováním, což se podepsalo pod zvýšení výkonu o 10 kW/14 koní a 10 procentní zvýšení kroutícího momentu na hodnotu 340 Nm. Tento dieselový agregát je kromě toho nabízen nově i se šestistupňovým sportovně upraveným automatem.

Inovovaná Toyota RAV4 se začne prodávat začátkem příštího roku a to za zhruba stejnou cenu jako doposud.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Omlazená Toyota RAV4
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků