Toyota RAV4 EV: elektrické SUV se vrací

Toyota představila elektrické provedení své populární „ravky“. A stalo se tak opět na probíhajícím autosalonu v Los Angeles.

Toyota RAV4 patří dlouhodobě mezi první a na trhu nejoblíbenější kompaktní SUV. Svoji pozici „ravka“ hodlá dále posílit novým provedením, které se vyznačuje čistě elektrickým pohonem. Jak jsme vás informovali již dříve, automobilka Toyota na přípravě verze RAV4 EV spolupracovala s americkou společností Tesla, jež má s konstrukcí a výrobou elektromobilů dlouhodobé zkušenosti.

Za zmínku stojí, že již dříve bylo vyrobeno několik vozů Toyota RAV4 předchozích generací, žádnou díru do prodejních statistiky ale tyto vozy neudělaly. S výrobou nové RAV4 EV to však Toyota již myslí vážně. Na počátku příštího roku vyrazí do zkušebního provozu 35 vozů této řady, přičemž sériová výroba by měla být spuštěna během roku 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Práce na přípravě Toyoty RAV4 EV byla rozdělena mezi obě zmíněné společnosti následovně. Automobilka Toyota se pustila do konstrukce pohonné jednotky v součinnosti s plánovanými pracemi na faceliftu a integrací do stávajících konstrukčních skupin, zatímco Tesla zajistila vývoj a přípravu výroby akumulátorů a všech příslušných soustav s jejich provozem přímo souvisejících. Toyota tvrdí, že se jí podařilo vyvinout velmi lehkou pohonnou jednotku. Díky tomu prý RAV4 EV váží jen o nějakých 100 kg více než konvenční šestiválcový vůz podobné kategorie, zachovává si však jeho dynamické parametry. Přesto však bylo třeba důkladně překonstruovat závěsy kol a nově odladit jejich tlumení, aby bylo možno zajistit stabilní a jisté jízdní vlastnosti.       

Při pohledu na níže přiložené snímky si všimneme několika decentních modifikací povrchu karoserie. Za zmínku stojí především nová přední část se specifickou maskou chladiče, zatímco uvnitř zaznamenáme tlačítkové ovládání „převodovky“, přepracovaný přístrojový štít a nový materiál čalounění.

To postatné ale bohužel stále nevíme, žádné podrobnosti k technickým specifikacím totiž zveřejněny nebyly. Akumulátory však mají uchovat „využitelný výkon“ v rozmezí 30 až 35 kWh, což by ovšem na tak velký vůz bylo velmi málo. Uvidíme, jaká bude realita, zřejmě ji zatím nezná ani sama Toyota...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota RAV4 EV
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 138 231 km
Cena: 164 000 Kč
Toyota Auris 2.231
Rok výroby: 2008
Stav: 165 571 km
Cena: 95 000 Kč
Toyota Yaris 1.298
Rok výroby: 2008
Stav: 111 016 km
Cena: 85 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků