Toyota RAV4 2013 - první jízdní dojmy

15 komentářů

Izu
24. února • 19:34

Ravku som si bol nedavno vyskusat, nakolko budem menit auto a chcel by som SUV, ale z tohoto auta som totalne sklamany. Motor 2,2 isiel pekne aj ked ho bolo trochu pocut, ovladanie auta,riadenie a pod. ,nemam k nim vyhrady, ale prevodovka uz taka presvedciva nebola. Pri radeni z 1 na 2 som pri akomkolvek stlaceni pedalu spojky, a pri akychkolvek otackach jednotku musel doslova vytrhavat, bolo citit neprijemne sklbnutie a predavac mi hovoril, ze to robi kazda ravka, tak to potes koste. Interier je ako z devadesiatych rokov, hodiny ako ruske digitalky,hrca v strede pristrojovky hruza, naviac farba kazdeho displeja bola ina, des.
Vsade tvrde lacne plasty. Podlaha stredna konzola, totalne lacne spracovanie, zadne vypracovanie napr. spodku stolicky, alebo tiez osadenie konzoly laktovej opierky, strop taktiez lacny aj na dotyk. taktiez vypinace su lacne. Toto sa s autami VW na ktore som bol doteraz zvyknuty neda ani len porovnat.
Zadne LED svetla sa na ravku nedaju dokupit ani za priplatok. Z vonkajsieho dizajnu mam tiez zmiesane pocity.
Jednoducho auto za cca 30 tis. € aby nemalo TFT displej, led svetla vzadu a malo lacne sive plasty, to je fakt sila.

Fifunčík
8. března • 12:07

Mal som príležitost si odšoférovať niekolko kilometrov . Vnutorný priestor je oproti predošlej generácii fakt opticky o niečo velkorysejší, a to pred spolujazdcom a vzadu jednoznačne .Sedáky sú ale celkovo nižšie a mám pocit že aj užšie ak to porovnávam s prednými sedadlami s tým čo som si pamatal u RAV-ky staršej generácie/ a to ma poviem uprimne prekvapilo skor negatívne.Zadné sedadlá su posuvné ale v tejto boli delené l/3 vpravo a 2/3 vlavo /za šoférom/. Negatívom je , že priestor pod podlahou v kufri nemá 5 rezerv. koleso /ani dojazdovka/ a neviem , ako sa uplatní suprava na lepenie nebodaj večšieho defektu ?
Jazda bola na l8 palcových diskoch velmi príjemná , tichý diesel , pružný , živý , reakcia na plyn ,všetko vynikajuce , radenie rýchlostí absolutne presné hladké , posilnovač riadenia bez výhrady , brzdenie jemné .resp. žiadna tvrdosť brzdy... V tomto smere všetko exceletný japonský perfekcionizmus .

Fifunčík
3. března • 10:50

Osobne by som bol zvedaný na dve veci . Kvalita spojky a spotreba . Jazdil som s SUV Sportage r.v. 2005 ,kde som spojku musel vymeniť 2x /smola na sučiastku?/nejazdil som žiadne terénne preteky a aj 4x4 bolo používane len občas ... Spotreba dlhodobe - nafta , motor čipnutý /až po l. výmene spojky/ na okolo l25 kW medzi 7-8 l nafty ... Kôli tej spojke ma jeden mechanik upozornil , že aj iné SUV , Ravku nevynímajuc majú so životnosťou spojky problém ... Aké máte skusenosti vy ??? B-]

tt
5. března • 19:09

Bmw x5, 3.0d manual, 310000km, spojka bez poruchy a povodna. Turbo tiez.

jirin
4. března • 7:44

Toyota RAV4 2008 koupena nová, najeto 150 tis. bez poruchy. Casto jezdila do lesa (myslivost). V roce 2010 vymenena za facelift. model. Dodnes najeto 110000 tis. bez poruchy, v zime a v lese vyuzivan pohon 4x4 hodne. Spotreba 6,5-8l dle rocniho obdobi.

homer
4. března • 22:57

dostal jsi někdy motor přes 3000ot. kloboučníku?

Switch007
3. března • 12:48

Nemusí to být ani SUV. Co se stane, když ve dvoukolce rychle pustíte spojku? Kola zahrábnou a jedete dál. Co se stane ve čtyřkolce? Připojí se zadní pohon, zabrání se protočení kol a přebytečná energie se převede na spojku, která tak nejvíc trpí. Velký problém třeba u Subaru s manuální převodovkou, kde je parmanentně uzamčeno 50:50. Stačí se dvakrát rychleji rozjet a spojka zasmrdí..

Fifunčík
6. března • 11:49

Sportage to mal riešené tak , že pohon prednej nápravy je permanentný a 4x4 bolo volitelné , tlačidlom AWD , ale už nad 4O km sa prevod 4x4 odpojil automaticky .

Fifunčík
3. března • 10:50

Osobne by som bol zvedaný na dve veci . Kvalita spojky a spotreba . Jazdil som s SUV Sportage r.v. 2005 ,kde som spojku musel vymeniť 2x /smola na sučiastku?/nejazdil som žiadne terénne preteky a aj 4x4 bolo používane len občas ... Spotreba dlhodobe - nafta , motor čipnutý /až po l. výmene spojky/ na okolo l25 kW medzi 7-8 l nafty ... Kôli tej spojke ma jeden mechanik upozornil , že aj iné SUV , Ravku nevynímajuc majú so životnosťou spojky problém ... Aké máte skusenosti vy ??? B-]

Karel
2. března • 23:53

No, nevím, jak bude vypadat naživo, ale podle fotek děs běs, tohle prodejům moc nepomůže, kam se hrabe na korejskou konkurenci. Ošklivé auto s dobrými parametry se prodávat nebude ...

Milan
3. března • 0:12

No, a navíc ani ty parametry nijak dech nevyrazí ...
Konkurence za ta léta udělala obrovské kroky - průměrnost - byť zabalená do pověsti s puncem spolehlivosti - dnes už nestačí

Zdenek
3. března • 0:53

Tak si kup hjondéééé, přijdu ti pogratulovat. Tohle je volba chytrých lidí a ne tupých ovcí, který se nechají nalákat na plané sliby o ničem

Zdenda
3. března • 23:50

No jen aby sis z toho neukaknul Cipisku.
Ten chytrry clovek co nepatri do tupeho stada mas byt urcite ty vid ? :)
Mozna kdyz se vymanis z prihlouplych klise a tisecekrat omletych strereotypu, mozna, ale jen mozna zaznamenas, ze trh se za poslednich 10-15 let zmenil a existuji i jine znacky nabizejici kvalitni zbozi s presvedcivym pomerem cena/vykon..
Ale mozna taky nezaznamenas - cemuz by nasvedcovala tva prvotni (myslenkove a vyrazove navysost hodnotna reakce)- ale to uz asi naznacuje problem v jine oblasti :)

kaa
3. března • 9:31

Nechápu proč tak silná slova pokud má někdo jiný odlišný názor. Za svoje peníze si koupím to co se líbí mě a ne to co jinému. I kdyby to měl být třeba Hyundai. Proč ne. Já s ním budu jezdit, ne Vy.
S auty je to jako s ženami. Taky se každému líbí jiná. A nikdo Vám nebude spílat do tupých ovcí, když zvolíte Xenii namísto Arabely, protože jste se nechal nalákat jejími planými sliby.

danjan
2. března • 12:48

Nič moc,škoda čakal som viac..:-/:-/, možno sa treba v tom zviesť a potom hodnotiť.

Doporučujeme

Články odjinud