Toyota RAV4 2013 - první jízdní dojmy

Kategorie SUV prochází v poslední době kompletní obměnou. Po Hondě CR-V, Mitsubishi Outlander, Fordu Kuga, Sorentu nebo novém Foresteru přichází také čtvrtá generace Toyoty RAV4. Obstojí v tvrdém konkurenčním boji?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasické SUV
  2. Prostor především, Diesel v hlavní roli
  3. Velice příjemný vůz, Technické údaje
  4. Fotogalerie

Toyota RAV4 má mezi svými konkurenty zvláštní postavení. Psal se rok 1994 a na trh přichází první generace. V té době šlo o naprostý unikát, který v podstatě neměl konkurenci. Japonská automobilka stála u vzniku dnes tolik oblíbené kategorie SUV. Nelze se divit, že na Recreational Active Vehicle (zde se vzala zkratka RAV) čekal v počátcích velký úspěch.

Zajímavosti | Design | Video | SUV | Toyota | Premiéry | Toyota RAV4

Toyota RAV4: čtvrtá generace v plné parádě

Jenže konkurence si dobrého nápadu rychle všimla a na trh začal přicházet jeden nový model za druhým. Dnes už je tato kategorie doslova našlapaná k prasknutí. Každá automobilka chce zde mít svého zástupce. Je to samozřejmě dobrá zpráva pro zákazníky, opravdu je z čeho vybírat, špatná zpráva pro Toyotu. Kdysi úspěšného zakladatele noví konkurenti převálcovali. Podle údajů SDA se za loňský rok prodalo na českém trhu 383 exemplářů Toyoty RAV4. Pro srovnání třeba po Hondě CR-V sáhlo 766 zákazníků, Kia prodala 683 kusů Sportage, Hyundai 841 exemplářů ix35 a Volkswagen přesáhl se svým Tiguanem tisícovou hranici. Zpátky na výsluní by měla model RAV4 vrátit nová, v pořadí už čtvrtá generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Obvyklá otázka: jak se vám líbí? Design je trochu zvláštní, ale jinak jde o velice povedené auto.

Klasické SUV

Jak je v dnešní době zvykem, noví nástupci jsou oproti svým předchůdcům větší a tohoto trendu se přidržela také Toyota RAV4. Na délku přibrala 205 mm, na šířku třicet a rozvor náprav narostl o rovných sto. Jediný rozměr, kde se ubíralo, je výška. Čtvrtá generace je o 25 mm nižší.

Co se designu týká, asi si na něj budeme muset chvíli zvykat. Toyota použila také zde styl ze svých posledních modelů a výsledek je na můj vkus trochu zvláštní. Na druhou stranu se při návrhu nové karoserie myslelo na aerodynamiku, což přináší kromě nižší spotřeby především také tišší interiér. Výsledná hodnota součinitele odporu vzduchu je 0,31.

Testy | Toyota | Toyota RAV4

Test Toyota RAV4 2,2 D-4D: Všestranný výletník

Asi nejvýraznější novinkou v porovnání se třetí generací je řešení pátých dveří. Toyota vyslyšela neustálou kritiku evropských zákazníků, pro které nebylo otevírání do boku směrem k chodníku příliš ideální. Čtvrtá generace přijíždí s klasicky řešenými pátými dveřmi, které lze dovybavit (podobně jako u nového Forestera) elektrickým otevíráním s možností nastavení výšky. Je to ale něco za něco. RAV4 už logicky nemůže mít vzadu rezervu, která měla své nezaměnitelné kouzlo. Výsledek je prostě klasické SUV. Navíc rezervu aktuálně nenajdete ani pod dnem zavazadelníku. RAV4 zatím nabízí pouze sadu na lepení. 

Následující kapitola
Toyota Auris 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 187 478 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Corolla Verso 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 101 413 km
Cena: 90 000 Kč
Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 165 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek