Toyota Racing míří do Le Mans s hybridem

Toyota se vrací na závodní okruhy. Po působení v seriálu F1 vstoupí do vytrvalostních soutěží. První ostrý start čeká na nově vzniklý tým pátého května ve Spa-Francorchamps, kde se zúčastní šestihodinového závodu. Druhou zatím potvrzenou zastávkou celého šampionátu je 24 hodin v Le Mans. Další závody budou dodatečně potvrzeny.

Toyota jakožto průkopník hybridních automobilů připravila pro okruhové závody  speciál TS030 Hybrid. Jde o prototyp, který je dlouhý 4650 mm, široký 2000 mm a vysoký 1030 mm. Karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken a vůz stojí na kovaných hořčíkových kolech velikosti 14,5 x 18“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejzajímavější je samozřejmě systém pohonu. Přesně řečeno jde o THS-R (Toyota Hybrid Systém – Racing), který kombinuje atmosféricky plněný osmiválec o objemu 3,4 l se dvěma elektromotory (jeden od firmy Aisin, druhý dodala společnost Denso). Celkový výkon tisková zpráva neuvádí. Elektrická energie je ukládána do kondenzátorů od společnosti Nisshinbo.

Toyota nasadí na Le Mans dva tyto prototypy. První posádka pojede ve složení Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima. O složení posádky pro druhý automobil se zatím jedná. 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků