Toyota prolomila hranici 200 milionů vyrobených vozů

Japonská automobilka Toyota Motor Corporation (TMC) vyrobila již 200 milionů vozů, zhruba čtvrtinu z nich v zahraničí.

Před necelými 77 lety zahájila společnost Toyoda Automatic Loom Works, Ltd., která se do té doby zabývala převážně textilní výrobou, produkci užitkového vozu Model G1. A to byl start úspěšné anabáze automobilky, jež se donedávna honosila titulem největšího výrobce automobilů na světě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Model Corolla zůstává i nadále nejprodávanějším modelem Toyoty 

V posledních letech zažila tato firma řadu nepříjemností včetně americké kauzy údajného samovolného zrychlování jejích vozů, přičemž další citelnou ranou pro ni byla loňská ničivá vlna tsunami. I přesto však Toyota zůstává jedním z nejvýznamnějších hráčů v branži a v současnosti po celém světě zaměstnává přibližně 300 000 pracovníků.

Zajímavosti | Retro | Toyota

Toyota Celica: další legenda slaví, čtyřicítku

Nyní padla hranice 200 mil. vyrobených vozů. 145,2 mil. z nich bylo vyrobeno v japonských továrnách a zbylých 55,1 mil. pak v závodech po celém světě. V letech 1992 až 2011 vzniklo takřka 7,44 mil. automobilů v evropských továrnách včetně té české. Celkově nejprodávanějším modelem Toyoty je již tradičně typ Corolla, který dosud po celém světě nalezl přes 40 milionů zákazníků.
 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků