Automobilka Toyota, která je světovým výrobcem osobních vozů číslo 1, posiluje své pozice také v Evropě. Dařilo se také luxusní divizi Lexus.
O šest procent lepšího výsledku, v porovnání s rokem 2015, dosáhla na evropském trhu s novými osobními automobily japonská Toyota. Zákazníci si koupili 928 500 vozů s jejím logem.
Ještě rychleji stoupal zájem o hybridní verze nabízených modelů. Zatímco v roce 2015 činily z celkového objemu prodejů zhruba čtvrtinu, letos se už jejich podíl přiblížil k třetině (přesně 32 %). V roce 2020 pak má již má mít každá druhá v Evropě prodaná Toyota hybridní pohon.
Suverénně nejžádanějším typem Toyoty je Yaris (přes dvě stě tisíc prodaných kusů, následuje Auris, Rav 4 a v Kolíně vyráběný model Aygo.
V loňském roce se mimořádně dařilo také luxusní odnoži koncernu, což je Lexus. Tato značka dosáhla historického prodejního výsledku. Celkové prodeje 74 300 jsou o 16,5 procent lepší než v předcházejícím roce. V případě Lexusu je největší poptávka po SUV NX, následuje RX.