Toyota prodala přes 8 milionů hybridních vozů

První hybridní vozy značky Toyota se začaly prodávat v Japonsku v roce 1997 a během prvního roku si jich zákazníci koupili 300. Už rok poté se jejich prodej zvýšil téměř 59krát a to na 17 600 aut. Doposud se celosvětově prodalo 8 048 400 hybridních Toyot.  

Přitom začátky nebyly jednoduché. Tým konstruktérů nemohl po celých 49 dnů přinutit první prototyp Toyoty Prius, aby se vůbec rozjel „Neměli jsme ani ponětí, v čem je problém, takže jsme každý den pracovali do noci, abychom tomu přišli na kloub. Nakonec jsme vůz kolem Vánoc rozjeli, ale urazili jsme jen 500 metrů,“ vzpomíná na začátky hybridních vozů Takeši Učijamada, prezident společnosti Toyota Motor Corporation.

To bylo ale dávno v roce 1995, kdy hybridy byly zatím nevyzkoušené experimentální stroje s velmi mlhavou budoucností. Nyní v roce 2015 Toyota může oznámit, že prodej jejích hybridních vozů přesáhl 8 milionů1, přičemž od posledního milionového milníku uběhlo pouhých 10 měsíců.

Pro lepší představu, co může těchto 8 milionů vozů představovat pro životní prostředí i pro samotné majitele hybridních automobilů. Toyota vypočítala, že do letošního 31. července její hybridní vozidla pomohla ušetřit přibližně 58 mil. tun2 emisí3 CO2 (v porovnání s vozy podobné velikosti poháněnými klasickým zážehovým motorem). Toyota rovněž odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 22 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy srovnatelné velikosti a jízdních výkonů poháněnými klasickým zážehovým motorem).

Hybridy si již našly své stabilní místo v garážích majitelů po celém světě a dokazují tak svoji výdrž. Od uvedení modelu Prius v roce 1997 Toyota postupně rozšiřovala svoji nabídku hybridních modelů – od kompaktního Yarisu Hybrid až po nedávno ohlášenou Toyotu RAV4 Hybrid. K tomuto datu Toyota na více než 90 trzích světa nabízí celkem 30 různých osobních modelů s hybridním pohonem a jeden hybridní model s technologií plug-in.

Jen během posledního roku představila Toyota několik nových hybridních modelů, jmenovitě Esquire Hybrid (pouze pro Japonsko), Lexus RC 300h a nedávno uvedený model Sienta Hybrid. Další nové hybridní modely jsou již na spadnutí, jako např. Corolla Hybrid a Levin Hybrid (pouze pro Čínu) a RAV4 Hybrid. Nabídka se bude rozšiřovat i nadále a modelovou řadu automobilky Toyota tak obohatí nové hybridní vozy, které se objeví na největším počtu trhů v dosavadní historii. 

Toyota prosazuje jako základní ekologickou technologii 21. století hybridní pohon, včetně všech komponentních technologií nezbytných k vývoji vozidel šetrných k životnímu prostředí a umožňujících různé kombinace typů paliva. Na základě uvedených poznatků Toyota zároveň vylepšuje i své další modely s klasickým pohonem. Toyota obecně usiluje o další zlepšování výkonových parametrů, snižování nákladů a rozšiřování celé modelové řady – včetně vozů s klasickým pohonem. 

1 Včetně hybridních vozů s technologií plug-in; údaje automobilky Toyota
2 Kromě modelů Coaster Hybrid EV a Quick Delivery 200
3 Počet registrovaných vozidel x ujetá vzdálenost x spotřeba paliva (reálná spotřeba paliva v jednotlivých zemích) × převodní činitel emisí CO2

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2005
Stav: 95 066 km
Cena: 93 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek