Toyota Proace: prodeje na dosah, v Anglii od 682 tis. Kč, u nás záhy

Kompaktní užitková Toyota Proace pomalu vstupuje do prodejů. Mezi první trhy bude patřit Velká Británie.

Model Toyota Proace (oficiální materiály jej označují PROACE, takže je možné, že ProAce to nakonec nebude) byl evropskou částí koncernu Toyota představen již vloni v půli října, takže žádná horká novinka to vlastně není. Předevčírem britské zastoupení Toyoty zveřejnilo v rámci svého aprílového žertíku obrázky vozů Proace určených údajně pro závody v novém britském Šampionátu cestovních dodávek, ale ve skutečnosti šlo o dělostřeleckou přípravu na prezentaci ceníku, který byl představen včera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Proace jako závodní speciál v rámci aprílového žertíku Toyoty

Pokud vám vůz na snímcích připadá povědomě, je to jednoduché: jde o adaptaci známých dvojčat koncernu PSA v podobě modelů Peugeot Partner a Citroën Jumpy (resp. italské inkarnace Fiat Scudo), tedy o další plod spolupráce Toyoty a PSA, jejímž zářným příkladem je kolínská fabrika TPCA. Vůz podobného typu v nabídce evropské Toyoty dosud chyběl, prakticky jediným užitkovým modelem je dnes pick-up Toyota Hilux.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled Toyota Proace příbuznost s francouzskými vzory nezastírá

Ve Velké Británii budou prodeje oficiálně zahájeny prvním červnovým dnem a další evropské trhy by na tom měly být podobně. Ceny se tam mají pohybovat v přepočtu v rozmezí od 682 do 851 tis. Kč, ovšem u nás lze očekávat částky začínající okolo 300 tis. Kč, resp. mírně nad oběma francouzskými matadory. Výroba Toyoty Proace bude probíhat spolu s Citroënem, Peugeotem a Fiatem ve francouzské továrně Sevel Nord.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka chce oslovit vyznavače variabilního interiéru a značky Toyota

Britští zákazníci budou moci objednávat Toyotu Proace, stejně jako u francouzsko-italské předlohy, v celkem desíti verzích lišících se nosností, přepravní kapacitou i výkonem motoru, k mání bude také Proace Crew Cab se sezením pro šestičlennou posádku. Rozvory náprav jsou dva (3 000 a 3 122 mm), stejně jako délky karoserie (4 805 a 5 135 mm) a její výšky (1 942 a 2 276 mm), objem přepravního prostoru sahá od 5 do 7 m3.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Motory budou výhradně vznětové a jejich základem je agregát 1,6 l s výkonem 90 koní (66 kW), točivým momentem 180 Nm a pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Náročnější zákazníci mají k dispozici dvoulitry s výkony 128 koní (94 kW) a 163 koní (120 kW), točivými momenty 320, resp. 340 Nm a výhradně šestistupňovými manuálními převodovými skříněmi.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 41 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků