Toyota Prius zaplavuje svět, automobilka jich prodala již 2 miliony

Tichá voda břehy mele. Společnost Toyota Motor Corporation oznámila, že globální prodeje modelu Prius, prvního sériově vyráběného vozidla s hybridním pohonem, překročily milník 2 milionu vozů. Na konci letošního září bylo totiž prodáno přibližně 2 012 000 vozů s tímto modelovým označením.

Hybridní Prius se v současnosti prodává ve více než 70 zemích a regionech, zejména pak v Japonsku a Severní Americe. Prius se poprvé objevil v roce 1997 na japonském trhu, v roce 2000 se začal prodávat v Evropě, Severní Americe a na dalších trzích. Druhá generace byla uvedena v roce 2003 a třetí generace měla premiéru v roce 2009. V České republice se prodává od roku 2004.

Nejnovější Toyota Prius využívá systém pohonu Hybrid Synergy Drive druhé generace (THS II). Během jeho vývoje bylo více než 90 % komponent pohonu THS II přepracováno. Vůz se tak pyšní kombinovanou spotřebou paliva 3,9 l/100 km (emise CO2 leží na hranici 89 g/km).

Toyota na základě výsledků prodeje do 30. září 2010 odhaduje, že Prius celosvětově přispěl ke snížení emisí CO2 o cca 11 mil. tun. Toto číslo je ale třeba brát s velkou rezervou, neboť jistě nezohledňuje emise dodatečně vyprodukované při vývoji a výrobě, které by za neexistence Priusu nezvnikly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků