Toyota Prius vytvořila rekord na Nürburgringu! Ano, vážně

Pokud jde o rekordy na severní smyčce Nürburgringu, patrně si představíte hybridní supersporty jako LaFerrari nebo Porsche 918 Spyder. Nicméně rekord teď vytvořila také hybridní Toyota Prius Plug-in. Že si děláme legraci a že apríl byl už dávno? Neděláme, Prius skutečně vytvořil na Severní smyčce rekord. Rekord ve spotřebě paliva.

Dobíjecí Toyota Prius objela Nordschleife za dlouhých 20 minut a 59 sekund. Ovšem důležitý je údaj spotřeby. Podle propočtu spotřeboval Prius jenom 0,4 l/100 km. Tak ekologické auto se spalovacím motorem zřejmě na Nürburgringu skutečně ještě nikdy nejelo.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Toyota provedla pokus během veřejných jízd, takže se na ni vztahovaly všechny předpisy jako soulad se silniční vyhláškou a také nejnižší povolená rychlost 60 km/h. Prius tedy nemohl s vypnutým motorem dojíždět krokem k další zatáčce. I tak ale Toyota tvrdí, že Prius Plug-in objel skoro celý okruh čistě na elektřinu a že pomocný benzínový motor naskočil jen na malou chvíli v dlouhém stoupání.

Jen připomínáme, že Toyota Prius Plug-in Hybrid používá upravený systém běžného Priusu s akumulátory s větší kapacitou. Pomocný spalovací motor je pořád atmosférická osmnáctistovka. S plně nabitými bateriemi může ujet na elektřinu až 25 km při rychlosti maximálně 85 km/h. Normovaná spotřeba paliva je 2,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Toyota RAV4 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 133 880 km
Cena: 140 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 1999
Stav: 168 592 km
Cena: 26 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 310 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek