Toyota Prius vytvořila rekord na Nürburgringu! Ano, vážně

Pokud jde o rekordy na severní smyčce Nürburgringu, patrně si představíte hybridní supersporty jako LaFerrari nebo Porsche 918 Spyder. Nicméně rekord teď vytvořila také hybridní Toyota Prius Plug-in. Že si děláme legraci a že apríl byl už dávno? Neděláme, Prius skutečně vytvořil na Severní smyčce rekord. Rekord ve spotřebě paliva.

Dobíjecí Toyota Prius objela Nordschleife za dlouhých 20 minut a 59 sekund. Ovšem důležitý je údaj spotřeby. Podle propočtu spotřeboval Prius jenom 0,4 l/100 km. Tak ekologické auto se spalovacím motorem zřejmě na Nürburgringu skutečně ještě nikdy nejelo.

Elektromobily | Názory

Bjorn Lomborg: Zelená auta skrývají černé tajemství

Toyota provedla pokus během veřejných jízd, takže se na ni vztahovaly všechny předpisy jako soulad se silniční vyhláškou a také nejnižší povolená rychlost 60 km/h. Prius tedy nemohl s vypnutým motorem dojíždět krokem k další zatáčce. I tak ale Toyota tvrdí, že Prius Plug-in objel skoro celý okruh čistě na elektřinu a že pomocný benzínový motor naskočil jen na malou chvíli v dlouhém stoupání.

Jen připomínáme, že Toyota Prius Plug-in Hybrid používá upravený systém běžného Priusu s akumulátory s větší kapacitou. Pomocný spalovací motor je pořád atmosférická osmnáctistovka. S plně nabitými bateriemi může ujet na elektřinu až 25 km při rychlosti maximálně 85 km/h. Normovaná spotřeba paliva je 2,1 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Toyota Yaris 1.364
Rok výroby: 2006
Stav: 111 600 km
Cena: 74 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2005
Stav: 95 066 km
Cena: 99 000 Kč
Toyota RAV4 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 133 880 km
Cena: 149 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 49 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků