Toyota Prius V: hybridní MPV plně odhaleno

Výhradně hybridní modelová řada Prius se poprvé rozrostla o nový typ. Nakonec má kreativnější název než MPV, ale ne příliš.

Připravované MPV odvozené z vozu Toyota Prius třetí generace jsme bedlivě sledovali prostřednictvím oficiálně i neoficiálně zveřejňovaných nformací a snímků. Odhalování to bylo velmi pozvolné, nejprve se novinka skrývala ve stínu stávajícího Priusu, později Toyota zveřejnila několik detailů z interiéru a novinku jsme zaznamenali během jejího maskovaného testování. Nyní je již venku v plné své kráse.

Vůz se nakonec nejmenuje „tupě” Prius MPV, ale ani označení Toyota Prius V nehýří kreativitou. Prodávat by se měl začít během letošního léta spolu s vylepšeným „malým“ Priusem přestavěným na pohonnou soustavu „plug-in“ hybrid, ke kterému se ještě podrobněji dostaneme. Kompaktní MPV Prius V je odvozeno přímo ze stávajícího provedení Priusu, oproti němuž má ale posádce nabídnout až o polovinu rozměrnější interiér.

Ten má v dostatečném komfortu usadit pětici dospělých pasažérů s citelně větším prostorem pro jejich hlavy a zavazadelníkem s objemem plných 971 litrů. Zadní sedadla jsou sklopná a dělená v poměru 60/40, sklopné je rovněž opěradlo sedadla předního spolujezdce, což usnadní přepravu delších předmětů. Prius V se stane vůbec první sériovou Toyotu, jež bude opatřena zcela novou a mimořádně lehkou průhlednou, z pryskyřice zhotovenou střechou, jež má být až o 40 % lehčí než srovnatelně rozměrný skleněný díl.

Model Prius V bude zároveň první Toyotou využívající zcela nového multimediálního palubního systému Toyota Entune představeného odborné veřejnosti minulý týden na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas. Tato soustava v sobě spojuje ovládání všech myslitelných mobilních aplikací s nejrůznějšími typy aktuálních informací o počasí, dopravní situaci, dostupnosti a cenách paliv, sportovních výsledcích nebo dění na burze.

Jak bylo řečeno výše, Prius V sdílí svoji hybridní pohonnou soustavu se stávající řadou Prius zahrnující elektromotor a zážehový čtyřválec 1,8 l pracující v tzv. Atkinsonově cyklu. Toyota Prius V má podle metodiky EPA vykazovat průměrnou spotřebu 5,6 l/100 km ve městě a 6,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Prius V
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků