Toyota Prius+: první jízdní dojmy

Toyota má letošní rok hodně napilno. Kromě dlouho očekávaného kupé GT86 přichází na trh Prius po faceliftu, hybridní Yaris, Prius Plug-in Hybrid a konečně také sedmimístný Prius+ coby první sedmimístné hybridní MPV vůbec. Co nabízí?
Seznam kapitol
  1. Proč?, Prius vs. Prius+
  2. Přidej pár litrů, Poprvé za volantem
  3. Fotogalerie

Když přišel do Evropy Prius druhé generace, spousta lidí se na něj koukala skrz prsty. Na první pohled hodně složité pohonné ústrojí, pro Evropana malý zavazadelník, sice nižší spotřeba, ale to zvládne i naftový motor a to vše navíc s vyšší pořizovací cenou. Jenže už rychle se na následujících autosalonech ukázalo, jak moc je cesta hybridního auta zajímavá také pro ostatní výrobce. Na výstavách se to jen hemžilo hybridními koncepty. Bylo pouze otázkou času, kdy vývoj akumulátorů postoupí tak daleko, aby už nezabíraly tolik prostoru, a kdy se celá hybridní kategorie rozjede natolik, že cena spadne na rozumnou úroveň.

Byznys | Hybridy | Toyota | Toyota Yaris

Představujeme: Toyota Prius+, Prius Plug-in Hybrid, Yaris HSD

Dnes už máme nějaký ten pátek na trhu Prius třetí generace, prodeje celosvětově stále rostou a Toyota se netají svými plány na další navyšování prodejních čísel (v roce 2012 chce prodat v Evropě 500 000 hybridů). Pomoci v tomto snažení má příchod dvou dalších Priusů. Těšit se můžeme na Plug-in Hybrid (ten jsme v předsériovém provedení už testovali) a Prius+, za kterým jsem se vypravil do Vídně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Toyota Prius+ je na pohled hodně podobná svému staršímu sourozenci. Technický základ je sice stejný, ale kompletně přepracovaný.

Proč?

Hned na úvod se nabízí jedna celkem zásadní otázka. Proč vůbec Toyota přichází se sedmimístným hybridním automobilem? Člověk by očekával, že takto velký vůz bude jezdit především na dlouhých trasách, kde je hybridní systém řekněme poněkud méně užitečný. Toyota má ale jednoduchou odpověď. U normálního Priusu se údajně houfně objevovaly stížnosti na nedostatečně objemný zavazadelník, takže jako reakce na tento fakt přichází Prius+.

Testy | Hybridy | Toyota

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

Další zajímavou zápletkou v nabídce automobilky Toyota je fakt, že už jedno sedmimístné MPV v nabídce má, a sice model Verso. Přestože jde v podstatě o přímé konkurenty, opět obavy o nějaké vzájemné přebírání zákazníků u Toyoty nejsou. Verso je především model určený pro evropské trhy, Prius+ je globální automobil, který si pod jinými jmény koupíte po celém světě. Základní cena obou modelů je navíc hodně rozdílná a Verso na rozdíl od většího Priusu není v základní výbavě sedmimístné.

Prius vs. Prius+

Ačkoliv nový Prius+ vypadá na první pohled jako takový trochu větší Prius a základ mají oba opravdu stejný, změn je tolik, že lze s klidným svědomím hovořit o úplně novém automobilu. Prius+ je delší, širší, vyšší, má větší rozvor náprav a na rozdíl od svého staršího sourozence nepoužívá klasické NiMH baterie, ale modernější Li-ion, které jako první dostal Prius Plug-in Hybrid. Modul akumulátorů je menší a lehčí (váží 34 kg), takže nemusí být umístěn v zavazadelníku. Své místo si našel mezi předními sedadly.

Po stránce designu jsou si obě auta logicky hodně podobná. Je to dáno jak tím, že se Toyotě takříkajíc hodí do krámu podobnost s prodejně úspěšným modelem, tak důrazem na tvarování s ohledem na aerodynamiku. Mezi sedmimístnými MPV je na tom hybridní novinka co do součinitele odporu vzduchu nejlépe, i když od nejbližších konkurentů ji dělí pouze jedna desetinka (cx=0,28).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Proč?, Prius vs. Prius+
  2. Přidej pár litrů, Poprvé za volantem
  3. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků