Toyota Prius najezdila jako taxík milion kilometrů. Bez poruchy

Obavy o krátkou životnost a nákladené opravy hybridního hnacího ústrojí nemusí být opodstatněné. Alespoň pokud můžeme soudit z osudu jednoho vídeňského taxíku. 

V ulicích rakouské metropole slouží jako taxi více než dvě stovky Toyot Prius. Exemplář, který vidíte na fotografii, najezdil za osm let rovný milion kilometrů. Údajně přitom neměl jedinou poruchu a nevyžadoval žádné opravy s výjimkou spotřebních dílů. 

Klepněte pro větší obrázek
Který z džentlmenů na fotografii bude asi taxikář? 

Toyota vydala při této příležitosti tiskovou zprávu, ve které připomíná další svědectví o spolehlivosti svého nejprodávanějšího hybridního modelu. „V dlouhodobém testu Auto Bildu absolvoval hybridní model výrazně více než 100 000 kilometrů bez jakékoli závady. Také ve zprávě TÜV Report 2014 zazářil Prius a zajistil si jak ve třídě 4-5letých vozidel, tak i u 6-7letých vozidel jasné vítězství,“ uvádí japonská automobilka v oficiálním komuniké. 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků