Toyota Prius je podle Consumer Reports nejúspornější hybrid

Americký magazín Consumer Reports testoval novou generaci Toyoty Prius a ta se zapsala do tabulek jako nejúspornější hybrid všech dob, který kdy Consumer Reports testoval. Nový Prius dosáhl v testu průměrné spotřeby 4,52 litru na 100 km a překonal první generaci dvoumístné Hondy Insight, která držela rekord s hodnotou 4,61 litru na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Prius dosáhl v nezávislém testu vůbec nejlepší spotřeby paliva mezi hybridy. Výsledná hodnota dokonce odpovídá udávané spotřebě v kombinovaném režimu

Nový Prius je ale navíc proti prvnímu Insightu plnohodnotné pětimístné auto s dostatečným zavazadlovým prostorem a moderní komfortní výbavou, uvádí Consumer Reports. Toyota Prius je také dynamicky schopnější než první Insight.

Ojetiny | Elektromobily | Život řidiče | Statistiky | BMW | Tesla | Nissan

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

V tabulkách Consumer Reports lze sice najít údaje spotřeby 1,98 litru na 100 km u Tesly Roadster, ale to je pouze přepočet pro energii spotřebovanou elektromobilem. Jiný hybrid, Audi A3, sice uměl ve „správných“ podmínkách jezdit za 2,94 litru na 100 km, ale celkový průměr měl horší než Prius.

Při jízdě po dálnici pak Consumer Reports naměřil u Priusu spotřebu 3,98 litru na 100 km a to byl ještě lepší výsledek než s jakýmkoli dieselem, který kdy magazín testoval. To je poměrně zásadní údaj, protože právě diesely bývají obvykle v dálničním režimu úspornější než srovnatelné hybridy.

Testy | Ojetiny | Hatchbacky | Palivo | Hybridy | Toyota

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

V městském provozu dosáhli redaktoři amerického magazínu spotřeby 5,47 litru a to je proti minulé generaci Priusu výrazné zlepšení ze 7,35 litru na 100 km. Consumer Reports ale vedle spotřeby pochválil i lepší řízení, ovladatelnost, čitelnější brzdy a kvalitnější interiér. 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků