Toyota Prius je již rok a půl nejprodávanějším vozem v Japonsku

23 komentářů

pája
24. září • 12:55

Vážení pánové,
četl jsem ty Vaše bláboly o Priusu.Já mám Prius III z r.v. 2009-2010 koupil jsem ho se 133 tis.km a od ledna letošního roku jsem najel téměř 10000 km. Celkovou spotřebu mám dle
počítače 4,3 l/100 km. Jel jsem nedávno po dálnici v Rakousku a při tachometrových 140
km/hod.jsem měl spotřebu 4,3 l. Na italské dálnici dokonce 3,8 l. Takže ty bláboly v diskusi jsou opravdu mimo.Dle amerických zkušeností je předpokládaná životnost hybridních baterií
480 000 mil.Znásobím -li to 1,6 km/míli vyjde mi cca 770 tis. km. Těch aut v Americe jezdí
2 mil. ks.Auto špičkově sedí a ač to není trhač asfaltu při rozjezdu tak rozjezd za 10,3 s
z 0 na 100 km rychlost je špičková a ujede všem autům.Jiné auto bych již nechtěl.

Jarda
26. října • 16:22

Souhlasím! Mám ho od r.2010 a jsem s nim max. spokojen. Bez jediné poruchy, průměrná spotřeba 4.5lt.
Vystřídal jsem hodně aut a neměnil bych.

hamire
11. prosince • 8:09

Je zajímavé, že když procházím diskuze o Priusu, tak v nich vždy diskutují lidé, kteří auto buď nikdy neviděli a nebo jen v časopisu nebo na internetu, natož, aby v něm jezdili. Já ho mám již od března 2010, mám najeto cca 6.000 km, průměrná spotřeba od koupi 4,6 litrů na 100 km a jsem velice spokojen. Vnitřní prostor - veliký; technická vybavenost na jedničku; bezpečnost na jedničku; vzhled, to je subjektivní, ale auto se mi hodně líbí a nekupoval jsem jej pro "ekologičnost", ale protože se mi líbí a má hodně technických vychytávek. Nejvíce mě pobaví, když se diskutuje o baterkách a jejich váze, která značně zatíží vozidlo. Podle informací od prodejců a servisů (potvrdil mi jeden blízký příbuzný, který je v Toyotě zaměstnán, nebyl za deset let zpět v ČR s bateriemi žádný problém. Navíc má 28 modulů a kdyby některý náhodou "odešel", tak stačí vyměnit jen ten modul a nikoliv celou baterii, takže žádných 100.000 za baterii, ale pohybujeme se v řádech ceny lepší klasické baterie. Nejvíce mne pobavila ta údajná velká hmotnost baterie. Vážení, celý bateriový modul váží 41 kg. Tedy váha jednoho 10 letitého dítěte, což není nic hrozného, když vezmeme v úvahu, co mnozí lidé vozí zbytečně v kufru. Ani hmotnost auta není v porovnání s neustále vychvalovanou Octavií, nijat veliká. Prius má hmotnost 1397 kg; Octavia 1275. A tak bych mohl pokračovat. Osobně bych si nedovolil nikdy kritizovat auto, které jsem neměl nikdy v rukou a nejezdil s ním. A co se týče ceny ojetiny a její prodejnost, to neřeším, neboť nejsem zase tak bohatý, abych prodával auto po třech či čtyřech letech. Pokud budu mít auto 10 až let, což to auto v pohodě vydrží, tak mne již jeho prodejní cena vůbec nezajímá a klidně jej dám na vrakoviště!

Pepa
9. prosince • 20:58

Toyota Priusem předběhla všechny konkurenty co se týká spotřeby,při zachovaném komfortu cestování.Zatím zde převládají hlasy o velké spotřebě,jenže statistika dokazuje opak:www.spritmonitor.de ...
Žádný diesel ve stejné třídě takovéto spotřeby nedosahuje,nemluvě o nebezpečných exhalacích (pevné částice,NOx).Japonsko je poměrně přelidněná země a ve velkoměstech i blízkém okolí se Prius hodí lépe než kterýkoliv jiný pohon.To se týká i evropských aglomerací.Ke svému zdraví jsou zřejmě odpovědnější než my.

kubajz
10. prosince • 10:44

tak to jsme měli doma asi nějakej vadnej typ ne? Možná jsme verzi ČEZ ze dodával energii do veřejnej sítě...sorry, nezlob se na mě, ale já jsem při velké snaze v našem megaměstě(cca 20000 obyvatel) prostě nedostal spotřebu pod 4,5, standart 5,2 a tu samou jezdím s mým 12 let starým Prassetem , nehledě na to, že ten můj starej pelech je 100x použitelnější za nepoměrně jinou pořizovací cenu a servis(samozřejmě beru jen hledisko spotřeby, né novoty vozu a technologického pokroku)

antizelený smrťák
9. prosince • 14:43

Některé zelené svině se budou jednou houpat na oprátce. A EU bude koncentrační tábor. Tak 50 let maximálně

sss
9. prosince • 19:45

že se divíte, vždyť jde jenom o byznis, tak proč nehedat důvody proč a jak to udělat...

kubajz
10. prosince • 10:33

opět palec nahoru za příspěvek, je to jen o prachách a jak kde z čeho vymlátit o ničem jiném za..sr.aná EU, zadupat!

Zelí
9. prosince • 14:25

Tento článek je klasická ukázka novinářské propagandy. Spočívá v tom, že se řekne jen to co se hodí. V tomto případě jen fakt, že prius je v žaponsku nejprodávanější. Důvody se zamlčí, aby to vypadalo, že v žaponsku, které je v čele pokroku už zálazníci přišli na to, že je prius nejlepší auto na trhu. Opak je pravdou. Prodej aut v žaponsku je silně deformován různými formami výrazných úlev a velmi mastných přirážek. Takže se tam objevují naprosto bizardní sorty aut, která se nikde jinde na zeměkouli neprodávají. Důvodem je to, že jsou zcela osvobozena od daní a prodávají se se spoustou výhod pro kupce. Do této sorty se zařadil i výše uvedený prius. Pokud by si měl žaponec vybrat svobodně bez daňové masírky, tak by si asi koupil něco jiného.
Toto by si představovali i evropští zelení aktivisté. Např. kupec preferované kategorie aut by dostal při nákupu zpět 50% ceny s tím, že by peníze ke těmto kompenzacím zaplatili kupci jiných tzv. luxusních aut. Klíčem by byla třeba produkce co2, nebo výkon, nebo velikost vozu....
Pak by se i u nás vyšvihl prius na přední místa v žebříčku prodejů.
Propaganda postupně připravuje mozky veřejnosti na nově připravované regulace trhu.

Prudil
10. prosince • 11:38

Doporučuji přečíst si článek ještě jednou a pomalu ;-) Autor tam uváděl prodeje PO ukončení vládních pobídek.
Evropští zelení aktivisté jdou jiným směrem a tím je CO2 modla a tím pádem protlačování dieselů na evropském trhu, které jsou zvýhodňovány nižší spotřební daní. Regulace trhu už tady je, není potřeba na ni čekat.

Honza
10. prosince • 11:35

Souhlas

kubajz
10. prosince • 10:32

ták tohle jsi pěkně napsal! Plnej souhlas a palec nahoru, tohle je jeden z nejsmysluplnějších příspěvků! Já jsem v priusu nespatřil žádnou spásu žab a ptáků, sorry, ale je to tak!

kubajz
9. prosince • 9:39

diskuze je opět komedie, někdo má pravdu, někdo plácá kraviny.
Kolik z Vás jelo Priusem a mělo možnost sledovat spotřebu v jednotlivých režimech?
Přítelkyně měla Priuse jako služební vozidlo zapůjčeného 2 měsíce.
Shrnuto,je to samozřejmě mezi pedálem plynu a volantem, protože při
plynulém rozjezdu jede an baterky, jak šlápnete razantněji, jede spalovací motor.
Ve měste spotřeba cca 5 - 5,7 litru (jak muj Passat s klidnou nohou)
Mimo město 5-6 litrů (klidná noha) a dálnice, ajk tu někdo poznamenal, to už
žádná sláva není, elektromotor se samozřejmě nezapojuje a ta váha k tomu a
když s tím fyčíte cca 160-170,tak spotřeba stojí fakt za 2 věci....nehledě na řev
rozzuřeného vysavače(malý objem ve vysokých otáčkách+samozřejmě autopřevodovka)
Shrnuto, nevím, jak moc je prius ekologickej(výroba baterii atd....) jako pohybovadlo
do města dobrý, ale na delší vzdálenosti zlatej svatej Passat

mclown
9. prosince • 10:49

Nj a BMW 320d este lepsie ... (efficient dynamics)

kubajz
10. prosince • 10:29

...nebo tak :-) výhoda u Passatu je v tom, že mám starou rotačku a na tej si vše udělám sám...vlastně nic dělat nemusím, jen jsem čistil turbo od sazí :-)

Jarda.abc
9. prosince • 6:26

1) Po dálnici žere více než bez baterek.
2) Každé 3 - 5 let se musí vyměňovat baterie za více než 100 000 Kč, jinak jsou baterky přítěží a mají vliv na vysokou potřebu.Jak je vidět, tak Japonci náklady na provoz neřeší.
Když je Prius tak výhodný? Tak proč se u nás téměř neprodává?

Kuba
28. května • 21:08

Jsi hloupej nebo úmyslně lžeš. Baterie stojí 44.444 Kč, v ČR se ještě neměnila. Jinak to bývá po 500.000 km a jindy ani po 1 milionu km! I fitr pevných částic u dieselu stojí stejně, a měnit se musí častěji...

jindrous
9. prosince • 6:47

Tak baterie má životnost minimálně 7 let dle sdělení toyoty po telefonu, a určitě nežere na dálnici tolik, koukni na test, takže kecáš blbosti

Rode
9. prosince • 8:24

Ne, baterky maji zivotnost vozidla - timto sdelenim si toyota nabehla. realne se da rici, ze full kapacita se zachovava cca 50-60tkm kdy ubytek nejde poznat. Okolo 100tkm uz je ubytek citelny a okolo 150tkm kdo nemeni je hlupak. 7 let je kravina uz proto, ze zivotnost tech baterek neni dana az tak vekem jako poctem nabijecich cyklu, coz je dano najezdem.JInak spotreba na dalnici je plne srovantelna jako s jinym vozem o stejnem vykonu a obsahu motoru. Uspora je na dalnici u hybridu blizka nule. Nejvetsi uspora je v primestskem provozu s castou zmenou rychlosti. Ani v samotnem mese plnem kolo neni uspora tak zasadni jako v primestskem provozu.Takze mozna byste si to auto mel poridit a druhe neobvinovat z blbosti, kdyz info mate akorat od baby na recepci toyoty a par testu z netu. Mate-li zajem o Prius mohu vam jeden prodat. A uvidite jakou maji aku kapacitu po treche letech. Ujedete na to cca polovinu puvodniho najezdu. A i diky tomu jde spotreba postupne nahoru.Co se tyka vymeny, ta vyjde na cca 80tis. Problem tedy je, ze pokud to auto budete prodavat nekde ve 120-150tkm se starou sadou akumulatoru, nikdo to realne nekoupi, protoze bude vedet, ze do toho musi vrazit krutou sumu. Proste nevyhoda hybridu v prodejnosti ojetin je obrovita a neni horsi prodej, nez ojeteho hybridu. Nicmene nemam proti tomu systemu nic moc, je to nutne zlo k tomu, abychom se nekam dobrali. Nicmene v Priusu vyhodu nevidim zadnou, je jenodussi si koupit auto s mensimi problemy, kdy uspora funguje i v mrazu (prius v mrazu prd pomaha snizovat spotrebu) stejne jako ve velkem horku. U noveho RX vidim prinos hybridu naprosto zasadni, to je auto u kterho ma hybrid vyznam. U priusu ne.

Rode
9. prosince • 8:34

jinak dalsi auto bude opet hybrid, akorat musim najit nejaky 4x4. skoda, ze prius nejde cestou predniho benzinu a zadniho elektra. bylo by to takovy neuplne 4x4, ale alespon neco. Takto nezbyva, nez jit do zbytecnych SUV.

asdf
9. prosince • 13:04

escalade hybrid? ale to by sis musel nejdriv najit kloudnou praci B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rode
9. prosince • 13:41

souhlas RX bude muset stacit

Prudil
9. prosince • 6:46

1) z jakého důvodu by se měli měnit ? Ty baterky mají delší životnost než běžné v mobilech a noťasech, což je dáno tím, že se nenabíjí na 100% kapacity a ani se nevybíjí nadoraz, tudíž jejich životnost je mnohem delší. Ostatně stále jezdí spousta Priusů druhé generace s původními baterkami (10 let).
2) cenu přes 100tis. Kč máte odkud ? Cena nové sady baterií byla loni cca 2.400,- USD a cena stále klesá, na druhou generaci stáli kdysi ruším přes 5.000,- USD

Doporučujeme

Články odjinud