Toyota Prius je již rok a půl nejprodávanějším vozem v Japonsku

Věhlasný hybrid Toyota Prius je na svém domácím trhu již 18 měsíců v řadě vůbec nejprodávanějším osobním automobilem. Do této pozice Prius vytlačila premiéra modernizovaného provedení v půli roku 2009 a značný podíl na popularitě řady Prius mají také vládní pobídky směřující na hospodárná, tedy především hybridní vozidla.

Jenže tyto pobídky skončily letos v září a všichni byli zvědavi, zda se tato skutečnost do prodejů Toyoty Prius promítne. Nakonec tento vůz svůj primát obhájil a během listopadu na japonském trhu Toyota umístila plných 21 400 Priusů, přičemž na druhém místě stojící Honda Fit našla jen 16 677 zákazníků. Výsledek je však o plnou pětinu horší než ve stejném období loňského roku. To však nemění nic na tom, že se Prius již 18 měsíců těší největší přízni Japonců ze všech nabízených modelů.

Tip: Přečtěte si náš test letošního provedení Toyoty Prius.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius 2010 v našem letošním testu

 

Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 64 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 114 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 184 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků