Toyota Prius je již rok a půl nejprodávanějším vozem v Japonsku

Věhlasný hybrid Toyota Prius je na svém domácím trhu již 18 měsíců v řadě vůbec nejprodávanějším osobním automobilem. Do této pozice Prius vytlačila premiéra modernizovaného provedení v půli roku 2009 a značný podíl na popularitě řady Prius mají také vládní pobídky směřující na hospodárná, tedy především hybridní vozidla.

Jenže tyto pobídky skončily letos v září a všichni byli zvědavi, zda se tato skutečnost do prodejů Toyoty Prius promítne. Nakonec tento vůz svůj primát obhájil a během listopadu na japonském trhu Toyota umístila plných 21 400 Priusů, přičemž na druhém místě stojící Honda Fit našla jen 16 677 zákazníků. Výsledek je však o plnou pětinu horší než ve stejném období loňského roku. To však nemění nic na tom, že se Prius již 18 měsíců těší největší přízni Japonců ze všech nabízených modelů.

Tip: Přečtěte si náš test letošního provedení Toyoty Prius.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius 2010 v našem letošním testu

 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků