Toyota Prius Coupé nabírá stále reálnější kontury

Toyota podle nově vyjmenovaného prezidenta prý potřebuje do svých modelů implementovat velkou dávku svěžesti a invence. Její současné modely podle něj začínají být nezajímavé a „sterilní“, což se samozřejmě negativním způsobem odráží na prodejnosti.  A aby tyto řeči nezněly pouze jako zbytečné výkřiky do tmy, Toyota se podle některých spekulací pustila do vývoje nového kupé, které bude vycházet z prodejně úspěšného Priusu.

Novinka v konfiguraci 2+2, jejíž podobu načrtnul japonský tisk, v sobě bude ukrývat 1,8 litrový zážehový agregát, který však bude ještě zhruba o 35 koní výkonnější než ten z Priusu. Podle předběžných informací bude kupé disponovat upraveným systémem Toyota Hybrid Synergy Drive, jenž bude přímo optimalizován pro ostřejší jízdu. Tento sportovně laděný hybrid bude přitom o 100 mm kratší než Prius, od něj si ale kromě podvozku půjčí i interiér a celou řadu konstrukčních prvků.
Z obchodního hlediska to vypadá tak, že „boje“ Priusu s Hondou Insight se posouvají do další roviny, kde Honda zhruba ve stejném čase představí podobní sportovní model CR-Z. Oba modely by se přitom měli objevit někdy v roce 2012.
Klepněte pro větší obrázek 
Možná podoba nového kupé Toyoty Prius
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků