Toyota Prius C: nejmenší z rodiny Prius předčasně odhalen

Toyota už dříve oznámila, že kromě zvětšeného Priusu+ rozšíří svou hybridní rodinu ještě o menší hatchback Prius C. S premiérou této novinky se počítalo na prosincový autosalon v Tokiu, ale znáte to, internet umí pro automobilky připravit nejedno překvapení. Díky tomu máme k dispozici už teď japonskou brožuru a prohlédnout si můžeme nejen design sériové verze, ale také základní technické údaje.

Testy | Hybridy | Toyota

Test: Toyota Prius Plug-in Hybrid - prima nápad, ale...

Toyota Prius C je model dlouhý 3995 mm, široký 1695 mm a vysoký 1445 mm. Rozvor náprav dosahuje na 2550 mm. Jen pro porovnání, nový Yaris má rozměry 3885 mm, 1695 mm a 1510 mm (délka, šířka, výška) a jeho rozvor činí 2510 mm.

O pohon malého Priusu se samozřejmě stará hybridní ústrojí kombinující v tomto případě benzinovou jedna-čtyřku s maximálním výkonem 74 koní dostupným při 4800 ot./min a s točivým momentem 111 Nm (4800 ot./min) a elektromotor nabízející 61 koní, respektive 169 Nm. Nejvyšší výkon celého systému je 100 koní a na přední nápravu se přenáší přes bezstupňovou převodovku CVT. Spotřeba by se měla pohybovat pod hranicí tří litrů.  

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků