Toyota Prius C: 60 000 objednávek na japonském trhu

Toyota postupně začíná realizovat své plány na hybridní ofenzívu. Začátkem prosince představila na autosalonu v Tokiu menšího sourozence známého Priusu, který nese v Japonsku jméno Aqua, a který se bude v Evropě prodávat jako Prius C. Dne 26. prosince pak automobilka zahájila prodej na domácím trhu. Zájem o hybridní novinku je údajně obrovský. Ještě před oficiálním spuštěním prodeje registrovala Toyota na 60 000 objednávek.

Prius C (Aqua) kombinuje benzinovou jedna-pětku o výkonu 74 k s elektromotorem nabízejícím 61 k a 169 Nm. Maximum celého systému je 98 k, hybridní bezstupňová převodovka je samozřejmostí. Malý hybrid zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h během 10,7 s. Použité akumulátory jsou typu NiMH.

V Japonsku se nový hybrid prodává ve třech úrovních výbavy – L, S a G. Základní verze vychází v přepočtu na 436 000 Kč, prostřední je dražší zhruba o 30 000 Kč a vrcholnou variantu si Toyota cení na 480 000 Kč. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků