Toyota Prius C: 60 000 objednávek na japonském trhu

Toyota postupně začíná realizovat své plány na hybridní ofenzívu. Začátkem prosince představila na autosalonu v Tokiu menšího sourozence známého Priusu, který nese v Japonsku jméno Aqua, a který se bude v Evropě prodávat jako Prius C. Dne 26. prosince pak automobilka zahájila prodej na domácím trhu. Zájem o hybridní novinku je údajně obrovský. Ještě před oficiálním spuštěním prodeje registrovala Toyota na 60 000 objednávek.

Prius C (Aqua) kombinuje benzinovou jedna-pětku o výkonu 74 k s elektromotorem nabízejícím 61 k a 169 Nm. Maximum celého systému je 98 k, hybridní bezstupňová převodovka je samozřejmostí. Malý hybrid zvládne zrychlení z nuly na 100 km/h během 10,7 s. Použité akumulátory jsou typu NiMH.

V Japonsku se nový hybrid prodává ve třech úrovních výbavy – L, S a G. Základní verze vychází v přepočtu na 436 000 Kč, prostřední je dražší zhruba o 30 000 Kč a vrcholnou variantu si Toyota cení na 480 000 Kč. 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2007
Stav: 117 463 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 52 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků