Toyota Prius 3: nové snímky a informace

Na internetovém fóru milovníků Toyoty Prius se objevily nové snímky její třetí generace. Z všelijaké ekoToyoty se zřejmě stane krasavice.

Ta by se měla oficiálně představit na lednovém autosalonu v Detroitu a my jsme vám první ze snímků přinesli na tomto místě. Zmíněné fórum se jmenuje PriusChat a Toyota pravost zde prezentovaných snímků potvrdila. Přesto se omlouváme za jejich horší kvalitu. Pravost fotografií potvrdil také John F. Thompson, který na oficiálních stránkách Toyoty s názvem Open Road Blog jako jejich editor napsal: „Dospěli jsme k závěru, že přišel čas na to přiznat, že vůz na těchto neoficiálních snímcích, v podstatě také jediných které jsme objevili, je opravdu nový Prius“. Toto velmi otevřené přiznání však může naznačovat, že podoba nového modelu se ještě může v detailech změnit.

Jasné však zůstává, že si třetí generace řady Prius, bořiče mýtů a nejvýznamnějšího propagátora habridního pohonu v osobním automobilu, zachová typickou siluetu svých předchůdců, v detailech ovšem značně přidá na šarmu. Také rozměry nového vozu budou o něco větší, z čehož budou těžit zejména cestující a jejich zavazadla. Nový Prius zřejmě dostane kromě přepracovaných obou konců také delší rozvor náprav, to však beze snímků vozů druhé a třetí generace nelze tvrdit s určitostí. Záběry z jeho interiéru ale ukazují poněkud složitější tvarování palubní desky. Velký displej na středové konzoli bude zřejmě zobrazovat informace palubního počítače, zábavního systému, navigace či parametry aktuální konfigurace pohonné soustavy.  

Kombinovaná pohonná soustava HSD (Hybrid Synergy Drive) se posune očekávaným směrem. Objem spalovacího motoru mírně naroste na 1,6 l, zvýší se výkonové parametry celé soustavy a poklesne spotřeba benzínu. Kompozitní materiály použité při stavbě celé karosérie snížily i přes větší rozměry její hmotnost. Ke zlepšení celkových vlastností přispějí nikl metal hydridové akumulátory nové generace, jež prodlouží vzdálenost ujetou pouze na elektrickou energii. Jejich výrobou byl pověřen zcela nový výrobní závod v Japonsku, jenž by měl zajistit, že nebudou žádné prodlevy v jejich dodávkách. Novinkou budou též příplatkové střešní solární panely, jež budou elektrickou energií zásobovat třeba ventilátor klimatizace nebo posilovač řízení.

Představení Toyoty Prius na půdě USA je logickým krokem, neboť Spojené státy patří k tradičně nejvýznamnějším odběratelům vozů této řady. Vyrábět se začnou v roce 2010 v americké továrně Mississippi, která se právě připravuje na rapidní navýšení výroby. To by mělo dosáhnout až 70%, takže roční produkce Toyoty Prius třetí generace atakuje hranici 500 000 automobilů. Cena dosud zveřejněna nebyla, ale cenu současné generace by měla přesáhnout pouze minimálně. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Prius 3

 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků