Toyota překonala hranici 7 milionů prodaných vozů s plně hybridním pohonem

Společnost Toyota Motor Corporation oznámila, že celosvětové úhrnné prodeje hybridních modelů této automobilky přesáhly k 30. září celkový objem 7 mil. vozů (přesně 7,053 mil.)*1. Nejnovějšího milníku přitom Toyota dosáhla v doposud rekordně krátké době pouhých devíti měsíců. 

Snaha o zmírňování ekologických dopadů automobilového provozu je pro Toyotu prioritou. Toyota vychází z názoru, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít významný pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti, a proto vyvíjí nepolevující snahu o podporu hybridních modelů na automobilovém trhu.  

K tomuto datu Toyota ve více než 90 zemích a regionech světa nabízí celkem 27 různých modelů osobních vozů s hybridním pohonem a jeden hybridní model s technologií plug-in. Toyota kromě toho od počátku letošního roku až do konce roku 2015 plánuje uvést na trh celkem 15 nových hybridních modelů – patří sem i modely Voxy Hybrid a Noah Hybrid (pouze Japonsko) představené letos v lednu, Lexus NX 300h představený letos v červenci, resp. Lexus RC 300h, jenž bude uveden na trh v druhé polovině letošního října. Toyota bude i nadále rozšiřovat svoji hybridní produktovou řadu a zvyšovat počet zemí a regionů, ve kterých své hybridní vozy nabízí. 

Podle výpočtů automobilky Toyota pak hybridní vozy vyráběné touto společností k 30. září 2014 přispěly ke snížení emisí CO2 (které jsou obecně považovány za příčinu globálního oteplování) přibližně o 49 mil. tun*2. Výpočet vychází z porovnání s vozy srovnatelné velikosti a jízdních výkonů poháněnými klasickým zážehovým motorem. Toyota rovněž odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 18 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy podobné velikosti poháněnými klasickým zážehovým motorem).

V srpnu roku 1997 uvedla Toyota svůj první hybridní elektromobil Coaster, po němž v prosinci téhož roku následoval Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Od té doby si hybridní modely automobilky Toyota získaly u zákazníků celého světa nesmírnou popularitu.

Toyota prosazuje coby základní ekologické technologie 21. století právě hybridní technologie, včetně všech komponent nezbytných k vývoji vozidel šetrných k životnímu prostředí a podporujících různé kombinace typů paliva. Toyota má proto v plánu i nadále prosazovat zlepšování technických parametrů, snižování nákladů a rozšiřování své produktové řady ekologicky šetrných modelů – včetně dalších ekologicky šetrných vozů s jiným než hybridním pohonem, aby dokázala nabízet automobily pozitivně přijímané ze strany zákazníků. 

*1Včetně hybridních vozů s technologií plug-in; údaje automobilky Toyota
*2Počet registrovaných vozidel × ujetá vzdálenost × spotřeba paliva (reálná spotřeba paliva v jednotlivých zemích) × převodní činitel emisí CO2

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků