Toyota překonala hranici 7 milionů prodaných vozů s plně hybridním pohonem

Společnost Toyota Motor Corporation oznámila, že celosvětové úhrnné prodeje hybridních modelů této automobilky přesáhly k 30. září celkový objem 7 mil. vozů (přesně 7,053 mil.)*1. Nejnovějšího milníku přitom Toyota dosáhla v doposud rekordně krátké době pouhých devíti měsíců. 

Snaha o zmírňování ekologických dopadů automobilového provozu je pro Toyotu prioritou. Toyota vychází z názoru, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít významný pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti, a proto vyvíjí nepolevující snahu o podporu hybridních modelů na automobilovém trhu.  

K tomuto datu Toyota ve více než 90 zemích a regionech světa nabízí celkem 27 různých modelů osobních vozů s hybridním pohonem a jeden hybridní model s technologií plug-in. Toyota kromě toho od počátku letošního roku až do konce roku 2015 plánuje uvést na trh celkem 15 nových hybridních modelů – patří sem i modely Voxy Hybrid a Noah Hybrid (pouze Japonsko) představené letos v lednu, Lexus NX 300h představený letos v červenci, resp. Lexus RC 300h, jenž bude uveden na trh v druhé polovině letošního října. Toyota bude i nadále rozšiřovat svoji hybridní produktovou řadu a zvyšovat počet zemí a regionů, ve kterých své hybridní vozy nabízí. 

Podle výpočtů automobilky Toyota pak hybridní vozy vyráběné touto společností k 30. září 2014 přispěly ke snížení emisí CO2 (které jsou obecně považovány za příčinu globálního oteplování) přibližně o 49 mil. tun*2. Výpočet vychází z porovnání s vozy srovnatelné velikosti a jízdních výkonů poháněnými klasickým zážehovým motorem. Toyota rovněž odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 18 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy podobné velikosti poháněnými klasickým zážehovým motorem).

V srpnu roku 1997 uvedla Toyota svůj první hybridní elektromobil Coaster, po němž v prosinci téhož roku následoval Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Od té doby si hybridní modely automobilky Toyota získaly u zákazníků celého světa nesmírnou popularitu.

Toyota prosazuje coby základní ekologické technologie 21. století právě hybridní technologie, včetně všech komponent nezbytných k vývoji vozidel šetrných k životnímu prostředí a podporujících různé kombinace typů paliva. Toyota má proto v plánu i nadále prosazovat zlepšování technických parametrů, snižování nákladů a rozšiřování své produktové řady ekologicky šetrných modelů – včetně dalších ekologicky šetrných vozů s jiným než hybridním pohonem, aby dokázala nabízet automobily pozitivně přijímané ze strany zákazníků. 

*1Včetně hybridních vozů s technologií plug-in; údaje automobilky Toyota
*2Počet registrovaných vozidel × ujetá vzdálenost × spotřeba paliva (reálná spotřeba paliva v jednotlivých zemích) × převodní činitel emisí CO2

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2005
Stav: 95 066 km
Cena: 93 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek