Toyota překonala hranici 7 milionů prodaných vozů s plně hybridním pohonem

Společnost Toyota Motor Corporation oznámila, že celosvětové úhrnné prodeje hybridních modelů této automobilky přesáhly k 30. září celkový objem 7 mil. vozů (přesně 7,053 mil.)*1. Nejnovějšího milníku přitom Toyota dosáhla v doposud rekordně krátké době pouhých devíti měsíců. 

Snaha o zmírňování ekologických dopadů automobilového provozu je pro Toyotu prioritou. Toyota vychází z názoru, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít významný pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti, a proto vyvíjí nepolevující snahu o podporu hybridních modelů na automobilovém trhu.  

K tomuto datu Toyota ve více než 90 zemích a regionech světa nabízí celkem 27 různých modelů osobních vozů s hybridním pohonem a jeden hybridní model s technologií plug-in. Toyota kromě toho od počátku letošního roku až do konce roku 2015 plánuje uvést na trh celkem 15 nových hybridních modelů – patří sem i modely Voxy Hybrid a Noah Hybrid (pouze Japonsko) představené letos v lednu, Lexus NX 300h představený letos v červenci, resp. Lexus RC 300h, jenž bude uveden na trh v druhé polovině letošního října. Toyota bude i nadále rozšiřovat svoji hybridní produktovou řadu a zvyšovat počet zemí a regionů, ve kterých své hybridní vozy nabízí. 

Podle výpočtů automobilky Toyota pak hybridní vozy vyráběné touto společností k 30. září 2014 přispěly ke snížení emisí CO2 (které jsou obecně považovány za příčinu globálního oteplování) přibližně o 49 mil. tun*2. Výpočet vychází z porovnání s vozy srovnatelné velikosti a jízdních výkonů poháněnými klasickým zážehovým motorem. Toyota rovněž odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 18 mld. litrů benzínu (v porovnání s vozy podobné velikosti poháněnými klasickým zážehovým motorem).

V srpnu roku 1997 uvedla Toyota svůj první hybridní elektromobil Coaster, po němž v prosinci téhož roku následoval Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Od té doby si hybridní modely automobilky Toyota získaly u zákazníků celého světa nesmírnou popularitu.

Toyota prosazuje coby základní ekologické technologie 21. století právě hybridní technologie, včetně všech komponent nezbytných k vývoji vozidel šetrných k životnímu prostředí a podporujících různé kombinace typů paliva. Toyota má proto v plánu i nadále prosazovat zlepšování technických parametrů, snižování nákladů a rozšiřování své produktové řady ekologicky šetrných modelů – včetně dalších ekologicky šetrných vozů s jiným než hybridním pohonem, aby dokázala nabízet automobily pozitivně přijímané ze strany zákazníků. 

*1Včetně hybridních vozů s technologií plug-in; údaje automobilky Toyota
*2Počet registrovaných vozidel × ujetá vzdálenost × spotřeba paliva (reálná spotřeba paliva v jednotlivých zemích) × převodní činitel emisí CO2

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2007
Stav: 117 463 km
Cena: 60 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků