Toyota představuje svůj speciál TS040 2015 pro Le Mans a WEC

Seznam kapitol
  1. Toyota TS040 Hybrid 2015
  2. Fotogalerie: Toyota TS040 Hybrid 2015

Toyota v roce 2014 získala první dvě místa v šampionátu WEC a letos chce s modernizovaným hybridním speciálem Toyota TS040 Hybrid navázat na tento významný úspěch.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Že jsou hybridy jen nudná a pomalá auta? Ale jděte! Tenhle může mít až tisíc koní. Uvidíme, jak si povede v šampionátu WEC a hlavně při 24 h Le Mans letošní rok

Nový model vychází konstrukčně z loňského speciálu a Toyota zapracovala především na novém podvozku, který má pomoci zvýšit životnost pneumatik. Úpravami samozřejmě prošel i pohonný systém složený z osmiválce 3,7 litru a dvou elektromotorů.

Testy | Sportovní auta | Toyota

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Celkový výkon hybridního pohonu sice není oficiálně znám, ale odhaduje se, že v nejextrémnějším nastavení ze sebe umí pohonný systém dostat přes 1000 koní výkonu. Toyota TS040 Hybrid má i dva různé balíčky aerodynamiky. Jeden pro vysoký přítlak na pomalejší okruhy a druhý pro maximální rychlost, kterou potřebuje vůz například při 24 h Le Mans.

Toyota letos nasadí dva tovární vozy TS040 Hybrid. V jednom pojedou Anthony Davidson, Sébastien Buemi a Kazuki Nakajima, ve druhém pak Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Mike Conway.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Toyota TS040 Hybrid 2015
  2. Fotogalerie: Toyota TS040 Hybrid 2015
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků