Toyota představuje nový spalovací motor FPEG s pístem W pro hybridy

20 komentářů

vandal
8. září • 17:22

Veľmi mi to pripomína AEG airsoftové zbrane, tam naťahuje piest s pružinou el. motorček :Dhttp://www.airsplat.com/Images/Electric-Airsoft-G... ...

dave_007
6. května • 10:35

Motory s vratnym linearnim pohybem pistu vnimam jako dinosaury s hlavou polozenou na popravcim spalku cekajice az nekdo konecne najde novy princip, ktery je posle do propadliste dejin.

dave_007
6. května • 10:29

Zadny prevratny vynalez to neni: V elektrickem vodici pohybujicim se v elektromagnetickem poli se indukuje elektricky proud. To se vi a dokonce vyuziva uz vice nez 100 let. (Ale mozna, ze v Japonsku na to prisli az ted.)Ackoliv jsou motory s vratnym linearnim pohybem pistu dobre technicky zvladnute, nejedna se o prilis hospodarne reseni. Zastavovani pistu v uvratich spotrebovava obrovske mnozstvi energie, ktere dramaticky (s kvadratem) roste s rychlosti pohybu (tedy otackami klikove hridele) pistu. A tato fyzika plati jak pro bezne spalovaci motory, tak i pro tento "objev" Tojoty.

Tomogo
6. května • 5:56

Takové články mám fakt rád, nic neřeknou, kde je účinnost, asi to nejdůležitější... Ostatně bych asi raději turbinu, ta bude podle mě účinnější, navíc odzkoušená.

dave_007
6. května • 10:17

Turbina je elegantnejsi, lec bohuzel nikoli ucinnejsi, reseni.Ucinnost turbin roste s pomerem velikosti mezery mezi statorem a rotorem oproti velikosti rotoru. Male turbinky nejsou hospodarne.

puk123
6. května • 11:13

Na druhou stranu se tady roky neubíral vývoj. Aplikovat moderní technologie a materiály by mohlo něco přinést. Malá turba před pár lety taky nikdo nepoužíval. Tohleto FPEG taky nebude zrovna perpetum mobile.

dave_007
6. května • 13:03

FPEG je uplne na nic z nekolika duvodu. Kdyby to totiz vedlo k nejakemu rozumnemu vysledku, davno by se to bezne pouzivalo."Aplikovat moderní technologie a materiály by mohlo něco přinést." To bohuzel nestaci. Potreba jsou predevsim penize. A jak znamo, automobilovy prumysl radsi vyda 100x vic na marketingove ohlupovani zakazniku, nez na zkutecny vyvoj a vyzkum.A ani pak nelze prekrocit hranice dane fyzikou.

puk123
6. května • 13:59

Tak, z článku jednznačně neplyne využití FPEG. Pokud by to měla být vyložená nouzovka na dojezd, byla by hlavní nízká cena a malé rozměry; účinnost až tak rozhodující nebude.
Automobilky jsou především obchodními společnostmi. Nejedna už s příliš abiciózními vývojovými plány leží v propadlišti dějin. Vyhrává spíše ten, kdo jde po vyšlapaných cestičkách. Je tu však šance pro ty, kteří se věnují výzkumu a vývoji primárně. Mohou pak na laboratorních prototypech demonstrovat současné možnosti. Zda to bude k čemu, těžko předvídat, někdy se výsledek zužitkuje nečekaně úplně jinde.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
dave_007
6. května • 17:54

Nemeli bychom automobilkam tolik spilat. Jsou to prebornici v oblasti 'katovani' nakladu. B-]V propadlisti dejin je skutecne hodne spolecnosti, ovsem ne vzdy vinou ambicioznich technickych reseni. Otazou take je, zda pocitat automobilku pohlcenou jinou automobilkou jako propadlou. :-)

Karel
5. května • 11:45

Pan Duchoň opisoval z Autofora. A Autoforum to opsalo taky, a ještě to špatně přeložilo.

Jiří  Duchoň
5. května • 19:18 • redaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, jste na omylu, odnikud jsem neopisoval. Vycházel jsem z materiálu, jenž je pod článkem uveden jako zdroj.

Jas
5. května • 8:33

Tak na podobném principu dobíjecího lineárního motoru pracovali na jedné naší technické univerzitě už před lety. Možná že tohle je prodaný výsledek toho našeho výzkumu.

Zelí
5. května • 12:03

Japonci nic nevymyslí, oni jenom pajcujou. Toyota zneužije toho, že pokud tento motor prezentuje čvut, tak si toho víceméně nikdo nevšimne. Jakmile to zveřejní toyota, tak je to masivně prezentované a 99% neinformovaných čtenářů to vezme tak, že toyota něco vymyslela. Japonská klasika.

jehoVista
5. května • 15:42

No ja nevim. O ten linearni motor na cvutu jsem se zajimal a ten byl konstrukcne resenej dost odlisne. Tam byly dve pracovni komory na obou koncich. U te toyoty se to ma zrejme vracet pouhym stlacovanim vzduchu. Takze konstrukcne jednodussi, ale ucinnost asi horsi.

jean
5. května • 9:05

Prezentáciu toho lineárneho motora som videl, mali veľké problémy s vibráciami, ktoré logicky vznikali pri chode. Podľa mňa tlmením tých vibrácií sa znižuje účinnosť toho motora. Ani neviem, či to nakoniec vyriešili, podľa videa sa to triaslo tak moc, že by sa po pár hodinách možno uklepalo zavesenie.

Rodin
5. května • 10:18

Toyota to pry chce resit pistavenim dvou techto valcu do boxeru, jestli to ale ty vibrace vyresi, to je otazkou...

Jas
5. května • 12:39

To české řešení právě bylo uděláno do "boxeru".

Tomogo
6. května • 5:53

To nebylo do boxeru, to byly dva písty na každém konci "tyče", takže se pohybovaly stejným směrem.... to byl ten problém.

Pachoba
6. května • 0:00

Do boxeru, predstavíme si 2 valce oproti sebe...záleží v akom poradí valce zapalovali. Môžeme si to predstaviť ako piest v rúre, vždy je na jednej strane expanzia na druhej iná časť cyklu a preto to chveje. Riešenie je piesty 2 a spraviť ich tak že oba musia mať v rovnakom cykle, oba v expanzii/nasávaní... vtedy sa tieto sily nulujú.

puk123
5. května • 14:35

Konstrukcí boxeru bez klikové hřídele existuje více. Možná větším problémem je účinnost lineárního generátoru.

Doporučujeme

Články odjinud