Toyota představuje novou platformu. Sníží náklady i hmotnost aut

Toyota poprvé zveřejnila informace o své nové platformě TNGA (Toyota New Global Architecture). Jak název napovídá, automobilka ji použije u velké části svých modelů, do roku 2020 ji dostane polovina všech Toyot, píše britský Autocar. Značka chce zjednodušit modelovou řadu, aby byla pro zákazníky srozumitelnější a také atraktivnější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová platforma bude tužší, lehčí a bezpečnější. Především ale pomůže Toyotě radikálně snížit náklady na vývoj. Ušetřené peníze značka investuje do „výroby lepších aut“

Vývoj modelů bude probíhat společně a pro jednotlivé trhy se vozy budou lišit jenom v detailech, například v nastavení podvozku nebo odladěním motorů a převodovek. Nová platforma TNGA má umožnit zástavbu všech možných druhů pohonu. Design pak zůstane „globální“ jako třeba v případě modelů Fordu nebo Volkswagenu.

Testy | Sportovní auta | Toyota

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Toyota v současné době po celém světě používá asi stovku platform a subplatform. Nová architektura TNGA tak výrazně uspoří náklady nejen na výrobu a logistiku, ale také na samotný vývoj. Přitom se jedná o poměrně variabilní platformu s možností zástavby různých pohonů včetně hybridů a elektromobilů.

Platforma umožní stavbu vozů jak s pohonem předních, tak i zadních nebo všech kol. Nové uložení motoru zlepší těžistě a Toyota slibuje výrazné zlepšení ovladatelnosti. Modely také budou díky nové platformě o 30 až 65 % tužší a budou mít nižší hmotnost. Zlepší se i bezpečnost.

Součástí architektury TNGA bude i nová generace pohonných jednotek a převodovek, u kterých Toyota slibuje 15% zlepšení účinnosti, což lze přeložit jako nárůst výkonu a snížení spotřeby (až o 25 %) i emisí. Toyota připravuje i novou, již pátou generaci svého hybridního systému, který bude o minimálně 15 % úspornější než současná generace.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Toyota tvrdí, že v současnosti má kvůli různým platformám a rozdílným požadavkům na emise až 800 odlišných motorů. Architektura TNGA výrazně sníží i toto číslo a i když se bude pravděpodobně nastavení motorů pro různé trhy lišit, technický základ by měl být prakticky stejný.

Toyota počítá, že na stavbě a vývoji každého modelu ušetří drastických 40 % nákladů a velkou část úspor chce investovat do „návrhu a stavby lepších aut“. Pokrok máme očekávat nejen v ovladatelnosti a dynamice, ale i v dojmu z kvality interiéru.

První model na nové platformě dorazí ještě letos a bude se jednat o středně velký hatchback s pohonem předních kol. Že by se jednalo o nástupce právě faceliftovaného Aurisu? Uvidíme.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků