Toyota představuje novou platformu. Sníží náklady i hmotnost aut

Toyota poprvé zveřejnila informace o své nové platformě TNGA (Toyota New Global Architecture). Jak název napovídá, automobilka ji použije u velké části svých modelů, do roku 2020 ji dostane polovina všech Toyot, píše britský Autocar. Značka chce zjednodušit modelovou řadu, aby byla pro zákazníky srozumitelnější a také atraktivnější.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová platforma bude tužší, lehčí a bezpečnější. Především ale pomůže Toyotě radikálně snížit náklady na vývoj. Ušetřené peníze značka investuje do „výroby lepších aut“

Vývoj modelů bude probíhat společně a pro jednotlivé trhy se vozy budou lišit jenom v detailech, například v nastavení podvozku nebo odladěním motorů a převodovek. Nová platforma TNGA má umožnit zástavbu všech možných druhů pohonu. Design pak zůstane „globální“ jako třeba v případě modelů Fordu nebo Volkswagenu.

Testy | Toyota | Sportovní auta

Test: Toyota GT86 – rychlost je na nic  

Toyota v současné době po celém světě používá asi stovku platform a subplatform. Nová architektura TNGA tak výrazně uspoří náklady nejen na výrobu a logistiku, ale také na samotný vývoj. Přitom se jedná o poměrně variabilní platformu s možností zástavby různých pohonů včetně hybridů a elektromobilů.

Platforma umožní stavbu vozů jak s pohonem předních, tak i zadních nebo všech kol. Nové uložení motoru zlepší těžistě a Toyota slibuje výrazné zlepšení ovladatelnosti. Modely také budou díky nové platformě o 30 až 65 % tužší a budou mít nižší hmotnost. Zlepší se i bezpečnost.

Součástí architektury TNGA bude i nová generace pohonných jednotek a převodovek, u kterých Toyota slibuje 15% zlepšení účinnosti, což lze přeložit jako nárůst výkonu a snížení spotřeby (až o 25 %) i emisí. Toyota připravuje i novou, již pátou generaci svého hybridního systému, který bude o minimálně 15 % úspornější než současná generace.

Testy | Kombi | Srovnávací testy

Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Toyota tvrdí, že v současnosti má kvůli různým platformám a rozdílným požadavkům na emise až 800 odlišných motorů. Architektura TNGA výrazně sníží i toto číslo a i když se bude pravděpodobně nastavení motorů pro různé trhy lišit, technický základ by měl být prakticky stejný.

Toyota počítá, že na stavbě a vývoji každého modelu ušetří drastických 40 % nákladů a velkou část úspor chce investovat do „návrhu a stavby lepších aut“. Pokrok máme očekávat nejen v ovladatelnosti a dynamice, ale i v dojmu z kvality interiéru.

První model na nové platformě dorazí ještě letos a bude se jednat o středně velký hatchback s pohonem předních kol. Že by se jednalo o nástupce právě faceliftovaného Aurisu? Uvidíme.

Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 64 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 114 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 184 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků