Toyota po celém světě svolává 3,4 milionu aut kvůli airbagům a nádržím

Automobilka Toyota vyhlásila celosvětovou svolávací akci na několik modelů, která má napravit dvě odlišné vady. Jedna se týká netěsných palivových nádrží a druhá bočních hlavových airbagů, které se mohou samovolně nafouknout nebo prasknout a zranit při tom cestující.

Svolávací akce na netěsné palivové nádrže se týká 2,87 milionu vozidel (vyrobených mezi dubnem 2006 a srpnem 2015) včetně modelů Prius a Corolla. U těch může v případě plně natankovaných nádrží dojít k úniku paliva kolem systému pro řízení odvětrání palivové nádrže.

Testy | Ojetiny | Hatchbacky | Palivo | Hybridy | Toyota

Test ojetiny Toyota Prius: Má nízkou spotřebu a nezlobí ani po letech

Druhá svolávací akce se týká 1,43 milionů modelů Toyota Prius a Lexus CT200h právě kvůli airbagům, které mohou prasknout a dokonce se samovolně nafouknout. Nejčastěji to postihuje model Prius (výroba od října 2008 do dubna 2012) zaparkovaný na přímém slunci. Obě svolávací akce se překrývají u asi 932 000 aut po celém světě, takže Toyota provede opravy najednou.

Toyota zdůrazňuje, že se nejedná o stejný problém jako s airbagy Takata, toto je systém od jiného dodavatele a podobné riziko jako u explodujících airbagů Takata podle japonské automobilky nehrozí.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků