Toyota Pixis Joy je až komicky roztomilé autíčko třídy Kei z Japonska

To jsou pořád jen SUV, crossovery nebo plug-in hybridní supersporty... No a podívejte se, co frčí v Japonsku. Toyota představila modernizovaný „retro“ model Pixis Joy, která přináší nové barvy, potahy, barevné kombinace a dokonce i sportovní paket, který se opírá o zavedené klišé s červenými zrcátky a proužky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Malá auta, tzv. Kei-Cars, jsou japonskou klasikou. Toyota Pixis Joy sází na retro styl kombinovaný s moderními prvky, jako je třeba oplastování připomínající SUV

Japonský trh malých aut, pro který se vžil celosvětový termín Kei-Cars, nepolevuje. Jedná se totiž o specifická auta vyráběná prakticky výhradně pro domácí trh, neboť se rozměry a použitým motorem vejdou do nejnižších daňových předpisů. Je to vlastně skutečné lidové auto, i když cena v přepočtu od 288 000 korun zrovna moc lidová není.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Bezpečnost | Volkswagen | Kia | Toyota | Hyundai | Dacia | Opel | Peugeot | Citroën | Suzuki | Nissan | Seat | Příslušenství

Galerie: 17 nejlevnějších aut s automatem, která koupíte pod 300 000 Kč

Zatímco základním model s označením F vlastně nemá, krom doslova holčičích barev, nic extra, model Pixis Joy C je jakási oplastovaná variace na téma crossoverů. Na druhé straně pak stojí Toyota Pixis Joy S se „sportovními“ doplňky.

O pohon se stará tříválcový motor o objemu 660 cm3, což je vynuceno právě japonskými předpisy pro tzv. Kei-Cars. Zatímco modely F a C mají přeplňování motoru za příplatek, „sportovní“ verze S ho má standardně. V základu je rovněž převodovka CVT a dokonce si můžete připlatit i za pohon všech kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota Yaris 1.364
Rok výroby: 2006
Stav: 111 600 km
Cena: 74 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2005
Stav: 95 066 km
Cena: 99 000 Kč
Toyota RAV4 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 133 880 km
Cena: 149 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků