Toyota Pixis Joy je až komicky roztomilé autíčko třídy Kei z Japonska

To jsou pořád jen SUV, crossovery nebo plug-in hybridní supersporty... No a podívejte se, co frčí v Japonsku. Toyota představila modernizovaný „retro“ model Pixis Joy, která přináší nové barvy, potahy, barevné kombinace a dokonce i sportovní paket, který se opírá o zavedené klišé s červenými zrcátky a proužky.

Dacia | Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Škoda | Volkswagen | Příslušenství | Hyundai | Opel | Toyota | Peugeot | Suzuki | Nissan | Citroën | Kia | Seat

Galerie: 17 nejlevnějších aut s automatem, která koupíte pod 300 000 Kč

aponský trh malých aut, pro který se vžil celosvětový termín Kei-Cars, nepolevuje. Jedná se totiž o specifická auta vyráběná prakticky výhradně pro domácí trh, neboť se rozměry a použitým motorem vejdou do nejnižších daňových předpisů. Je to vlastně skutečné lidové auto, i když cena v přepočtu od 288 000 korun zrovna moc lidová není.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Zatímco základním model s označením F vlastně nemá, krom doslova holčičích barev, nic extra, model Pixis Joy C je jakási oplastovaná variace na téma crossoverů. Na druhé straně pak stojí Toyota Pixis Joy S se „sportovními“ doplňky.

O pohon se stará tříválcový motor o objemu 660 cm3, což je vynuceno právě japonskými předpisy pro tzv. Kei-Cars. Zatímco modely F a C mají přeplňování motoru za příplatek, „sportovní“ verze S ho má standardně. V základu je rovněž převodovka CVT a dokonce si můžete připlatit i za pohon všech kol.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků