Toyota Passo: modernizovaná verze přiváží zcela nový motor

Značka Toyota připravila pro svůj domácí trh vylepšenou variantu kompaktního modelu Passo. Co je však i pro nás nejdůležitější, pod jeho kapotou se vůbec poprvé objeví motor ze zcela nové řady zážehových agregátů Toyota, jež mají (v nadsázce) ovládnout svět…

Po čtyřech letech výroby přichází druhá generace Toyoty Passo s faceliftem. Jde o vůbec první vůz, v němž se objeví zcela nový litrový tříválec, jenž se má brzy stát stěžejním prvkem v nabídce Toyoty po celém světě. Dodejme, že motory budou zprvu k mání v objemech 1,0 a 1,3 l a že vynikat mají o 30 % nižší spotřebou. Klíčem je údajně špičková tepelná účinnost spalovacího procesu a my se k těmto motorům vrátíme samostatným článkem, až budeme mít dostatek relevantních informací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikace karoserie v rámci nepřekročily obvyklý rámec

Omlazená Toyota Passo, prodávaná také jako Daihatsu Boon, má dosahovat kombinované spotřeby 3,6 l/100 při emisích CO2 o hmotnosti 84 g/km, což jsou prý nejnižší hodnoty ze všech automobilů nabízených na japonském trhu a osazených zážehovým motorem. To vozu Passo mimochodem zajistí prakticky kompletní eliminaci všech japonských daní (a že jich tam mají…).

Toyota

Toyota Passo: druhá generace přichází

Tepelná účinnost tohoto motoru má být o 37 % lepší než u dosud používaného a i z evropských silnic známého motoru se srovnatelnými základními rozměrovými parametry. Výkon je v tomto případě nastaven na 69 koní (51 kW) a systém start/stop při zpomalování zhasíná motor už při překročení rychlosti 9 km/h. Vylepšené Passo je k mání s pohonem předních, nebo všech kol, přičemž facelift u něj přinesl také pozměněný design karoserie, elektricky sklopná zrcátka nebo determální prosklení v přední části karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér v duchu tradice sází na jednoduchost

K dispozici jsou dvě modelové větve Passo X/Passo G a Passo + Hana, Toyota vyrábí také speciální verzi Passo Welcab pro hendikepované uživatele. Toyota na domácím trhu plánuje roční odbyt nových vozů Passo ve výši překračující 60 000 jednotek.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota RAV4 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 133 880 km
Cena: 140 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 1999
Stav: 168 592 km
Cena: 26 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 310 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků