Toyota Passo: modernizovaná verze přiváží zcela nový motor

Značka Toyota připravila pro svůj domácí trh vylepšenou variantu kompaktního modelu Passo. Co je však i pro nás nejdůležitější, pod jeho kapotou se vůbec poprvé objeví motor ze zcela nové řady zážehových agregátů Toyota, jež mají (v nadsázce) ovládnout svět…

Po čtyřech letech výroby přichází druhá generace Toyoty Passo s faceliftem. Jde o vůbec první vůz, v němž se objeví zcela nový litrový tříválec, jenž se má brzy stát stěžejním prvkem v nabídce Toyoty po celém světě. Dodejme, že motory budou zprvu k mání v objemech 1,0 a 1,3 l a že vynikat mají o 30 % nižší spotřebou. Klíčem je údajně špičková tepelná účinnost spalovacího procesu a my se k těmto motorům vrátíme samostatným článkem, až budeme mít dostatek relevantních informací.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Modifikace karoserie v rámci nepřekročily obvyklý rámec

Omlazená Toyota Passo, prodávaná také jako Daihatsu Boon, má dosahovat kombinované spotřeby 3,6 l/100 při emisích CO2 o hmotnosti 84 g/km, což jsou prý nejnižší hodnoty ze všech automobilů nabízených na japonském trhu a osazených zážehovým motorem. To vozu Passo mimochodem zajistí prakticky kompletní eliminaci všech japonských daní (a že jich tam mají…).

Toyota

Toyota Passo: druhá generace přichází

Tepelná účinnost tohoto motoru má být o 37 % lepší než u dosud používaného a i z evropských silnic známého motoru se srovnatelnými základními rozměrovými parametry. Výkon je v tomto případě nastaven na 69 koní (51 kW) a systém start/stop při zpomalování zhasíná motor už při překročení rychlosti 9 km/h. Vylepšené Passo je k mání s pohonem předních, nebo všech kol, přičemž facelift u něj přinesl také pozměněný design karoserie, elektricky sklopná zrcátka nebo determální prosklení v přední části karoserie.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér v duchu tradice sází na jednoduchost

K dispozici jsou dvě modelové větve Passo X/Passo G a Passo + Hana, Toyota vyrábí také speciální verzi Passo Welcab pro hendikepované uživatele. Toyota na domácím trhu plánuje roční odbyt nových vozů Passo ve výši překračující 60 000 jednotek.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků