Toyota Passo: druhá generace přichází

Automobilka Toyota představuje zcela nové modely Passo a Passo + Hana vyvinuté opět ve spolupráci s Daihatsu.

Novinka navazuje na stejnojmennou, již šest let starou generaci, kterou jsme vám stručně představili na tomto místě, přičemž přichází v těžkou dobu, kdy se Toyota potýká s hromadnými svolávacími akcemi a technickými problémy. Na domácím trhu hodlá největší automobilka světa prodat měsíčně zhruba 6 500 vozů řady Passo.  Toyota zdůrazňuje zvláště jejich prostorný pětimístný interiér a kompaktní vnější rozměry, Passo bude dostupné v jedenácti odstínech laku (tři z nich budou míchány zvláště pro něj) a má být hospodárné a snadno ovladatelné. Novinka je dlouhá 3 640, široká 1 665 mm a vysoká 1 535 mm, při použití standardních třináctipalcových kol činí poloměr otáčení jen 4,3 m.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Passo

Pod kapotami se budou alternativně nacházet zážehové jednotky 1,0 l (1KR-FE) a 1,3 l (1NR-FE DVVT), přičemž obě budou dodávány výhradně s automatickými bezstupňovými převodovkami CVT. Podobně jako dosud, i nadále se bude Toyota Passo prodávat i v síti dealerství Daihatsu, a sice pod jménem Boon. Výroba této Toyoty také bude probíhat v továrně Ikeda patřící právě společnosti Daihatsu Motor Co., Ltd. Při jejím vývoji konstruktéři naslouchali zejména zkušenostem řidiček a Toyota tím hodlá podpořit svůj záměr stavět výhradně stroje „přátelské“ k uživatelům. Základní model Passo má být jednoduchý a skromný, zatímco typ Passo + Hana má zapůsobit svým kompaktním šarmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Passo + Hana

Karosérie dostala zásadně přepracované sloupky A pro co nejlepší výhled šikmo do stran, rozvržení odkládacích prostor v interiéru pak odpovídá požadavkům na jejich přehlednost a snadnou dostupnost. Novinka se na první pohled vyznačuje velkým, nízkým otvorem pro přívod vzduchu k chladičům či rubustním zadním nárazníkem přispívajícím k dojmu stability, do interiéru zatím nemůžeme nahlédnout ani skrze fotografie, ale palubní deska má být obložena materiály připomínajícími tapety. Model Passo + Hana se liší jiným předním nárazníkem s mlhovkami, světlomety s oddělenými parabolami pro potkávací a dálková světla, světlým lakováním dveřních klik a zpětných zrcátek s vestavěnými bočními blikači a veseleji a hodnotněji vyvedeným interiérem.

Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2005
Stav: 137 730 km
Cena: 64 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 114 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 184 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků