Toyota Passo: druhá generace přichází

Automobilka Toyota představuje zcela nové modely Passo a Passo + Hana vyvinuté opět ve spolupráci s Daihatsu.

Novinka navazuje na stejnojmennou, již šest let starou generaci, kterou jsme vám stručně představili na tomto místě, přičemž přichází v těžkou dobu, kdy se Toyota potýká s hromadnými svolávacími akcemi a technickými problémy. Na domácím trhu hodlá největší automobilka světa prodat měsíčně zhruba 6 500 vozů řady Passo.  Toyota zdůrazňuje zvláště jejich prostorný pětimístný interiér a kompaktní vnější rozměry, Passo bude dostupné v jedenácti odstínech laku (tři z nich budou míchány zvláště pro něj) a má být hospodárné a snadno ovladatelné. Novinka je dlouhá 3 640, široká 1 665 mm a vysoká 1 535 mm, při použití standardních třináctipalcových kol činí poloměr otáčení jen 4,3 m.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Passo

Pod kapotami se budou alternativně nacházet zážehové jednotky 1,0 l (1KR-FE) a 1,3 l (1NR-FE DVVT), přičemž obě budou dodávány výhradně s automatickými bezstupňovými převodovkami CVT. Podobně jako dosud, i nadále se bude Toyota Passo prodávat i v síti dealerství Daihatsu, a sice pod jménem Boon. Výroba této Toyoty také bude probíhat v továrně Ikeda patřící právě společnosti Daihatsu Motor Co., Ltd. Při jejím vývoji konstruktéři naslouchali zejména zkušenostem řidiček a Toyota tím hodlá podpořit svůj záměr stavět výhradně stroje „přátelské“ k uživatelům. Základní model Passo má být jednoduchý a skromný, zatímco typ Passo + Hana má zapůsobit svým kompaktním šarmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Passo + Hana

Karosérie dostala zásadně přepracované sloupky A pro co nejlepší výhled šikmo do stran, rozvržení odkládacích prostor v interiéru pak odpovídá požadavkům na jejich přehlednost a snadnou dostupnost. Novinka se na první pohled vyznačuje velkým, nízkým otvorem pro přívod vzduchu k chladičům či rubustním zadním nárazníkem přispívajícím k dojmu stability, do interiéru zatím nemůžeme nahlédnout ani skrze fotografie, ale palubní deska má být obložena materiály připomínajícími tapety. Model Passo + Hana se liší jiným předním nárazníkem s mlhovkami, světlomety s oddělenými parabolami pro potkávací a dálková světla, světlým lakováním dveřních klik a zpětných zrcátek s vestavěnými bočními blikači a veseleji a hodnotněji vyvedeným interiérem.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2005
Stav: 95 066 km
Cena: 93 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

dnes | Stanislav Kolman
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků