Toyota Passo: druhá generace přichází

Automobilka Toyota představuje zcela nové modely Passo a Passo + Hana vyvinuté opět ve spolupráci s Daihatsu.

Novinka navazuje na stejnojmennou, již šest let starou generaci, kterou jsme vám stručně představili na tomto místě, přičemž přichází v těžkou dobu, kdy se Toyota potýká s hromadnými svolávacími akcemi a technickými problémy. Na domácím trhu hodlá největší automobilka světa prodat měsíčně zhruba 6 500 vozů řady Passo.  Toyota zdůrazňuje zvláště jejich prostorný pětimístný interiér a kompaktní vnější rozměry, Passo bude dostupné v jedenácti odstínech laku (tři z nich budou míchány zvláště pro něj) a má být hospodárné a snadno ovladatelné. Novinka je dlouhá 3 640, široká 1 665 mm a vysoká 1 535 mm, při použití standardních třináctipalcových kol činí poloměr otáčení jen 4,3 m.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Passo

Pod kapotami se budou alternativně nacházet zážehové jednotky 1,0 l (1KR-FE) a 1,3 l (1NR-FE DVVT), přičemž obě budou dodávány výhradně s automatickými bezstupňovými převodovkami CVT. Podobně jako dosud, i nadále se bude Toyota Passo prodávat i v síti dealerství Daihatsu, a sice pod jménem Boon. Výroba této Toyoty také bude probíhat v továrně Ikeda patřící právě společnosti Daihatsu Motor Co., Ltd. Při jejím vývoji konstruktéři naslouchali zejména zkušenostem řidiček a Toyota tím hodlá podpořit svůj záměr stavět výhradně stroje „přátelské“ k uživatelům. Základní model Passo má být jednoduchý a skromný, zatímco typ Passo + Hana má zapůsobit svým kompaktním šarmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Toyota Passo + Hana

Karosérie dostala zásadně přepracované sloupky A pro co nejlepší výhled šikmo do stran, rozvržení odkládacích prostor v interiéru pak odpovídá požadavkům na jejich přehlednost a snadnou dostupnost. Novinka se na první pohled vyznačuje velkým, nízkým otvorem pro přívod vzduchu k chladičům či rubustním zadním nárazníkem přispívajícím k dojmu stability, do interiéru zatím nemůžeme nahlédnout ani skrze fotografie, ale palubní deska má být obložena materiály připomínajícími tapety. Model Passo + Hana se liší jiným předním nárazníkem s mlhovkami, světlomety s oddělenými parabolami pro potkávací a dálková světla, světlým lakováním dveřních klik a zpětných zrcátek s vestavěnými bočními blikači a veseleji a hodnotněji vyvedeným interiérem.

Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 310 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 258 048 km
Cena: 60 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 85 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků