Toyota oslavuje, byl vyroben Yaris s pořadovým číslem 2 miliony

Z výrobního pásu závodu ve francouzském Valenciennes sjel před několika hodinami dvoumiliontý Yaris. V tomto roce také Toyota Motor Manufacturing France oslavuje své desetileté výročí.

Model, který dostal pořadové číslo 2 000 000, byl pětidveřový vůz s dieselovým motorem 1.4 v barvě „hořící červená“. Byl určen pro francouzského zájemce.

V propagačním oddělení Toyoty si dali tu práci a spočítali, že pokud by se ze všech Yarisů první a druhé generace vyrobených od roku 2001 dodnes utvořila řada, tak by měřila více než 7400 kilometrů.

Produkce nejlépe se prodávajícího modelu značky Toyota v Evropě začala ve Valenciennes v lednu 2001. Každý rok bylo vyrobeno minimálně 150 000 vozů, nejvíce pak v roce 2007 – 262 000 vozů.

Nedávno byla představena třetí generace Yarisu. Představitelé Toyoty očekávají o tento vůz podobně velký zájem, jako byl o jeho předchůdce. Proto již nyní rozhodli, že příští rok v lednu přijmou dalších 800 zaměstnanců, aby se mohla výroba rozjet na tři směny. V závodě tak bude pracovat celkem 4300 zaměstnanců.

Příští rok také začne výroba hybridní verze Yarisu.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2005
Stav: 95 066 km
Cena: 93 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků