Toyota oslavuje, byl vyroben Yaris s pořadovým číslem 2 miliony

Z výrobního pásu závodu ve francouzském Valenciennes sjel před několika hodinami dvoumiliontý Yaris. V tomto roce také Toyota Motor Manufacturing France oslavuje své desetileté výročí.

Model, který dostal pořadové číslo 2 000 000, byl pětidveřový vůz s dieselovým motorem 1.4 v barvě „hořící červená“. Byl určen pro francouzského zájemce.

V propagačním oddělení Toyoty si dali tu práci a spočítali, že pokud by se ze všech Yarisů první a druhé generace vyrobených od roku 2001 dodnes utvořila řada, tak by měřila více než 7400 kilometrů.

Produkce nejlépe se prodávajícího modelu značky Toyota v Evropě začala ve Valenciennes v lednu 2001. Každý rok bylo vyrobeno minimálně 150 000 vozů, nejvíce pak v roce 2007 – 262 000 vozů.

Nedávno byla představena třetí generace Yarisu. Představitelé Toyoty očekávají o tento vůz podobně velký zájem, jako byl o jeho předchůdce. Proto již nyní rozhodli, že příští rok v lednu přijmou dalších 800 zaměstnanců, aby se mohla výroba rozjet na tři směny. V závodě tak bude pracovat celkem 4300 zaměstnanců.

Příští rok také začne výroba hybridní verze Yarisu.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků