Toyota odhaluje, jak funguje její vodíkové auto Mirai

Toyota chce už příští rok začít prodávat své první sériové vodíkové auto. Jmenuje se Toyota Mirai, je to klasický sedan (zatím jen čtyřmístný) s kufrem na 361 litrů nákladu a podle automobilky se tím otevírá úplně nová kapitola svobodné indiviuální dopravy, což zní moc hezky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Rychlému rozšíření vodíkových aut nebude bránit ani tak cena, jako spíše chybějící infrastruktura. Ve střední Evropě napočítáte čerpací stanice na prstech jedné ruky

Pokud jste nečetli první zmínku o Toyotě Mirai, tak připomeneme, že je to v zásadě elektromobil, ale nevyužívá akumulátory, nýbrž tankuje vodík a ten pak v palivovém článku po reakci s atmosférickým kyslíkem přemění na elektrickou energii a vodu.

Systém pohonu je schopen generovat výkon až 114 kW (155 k). Z 0 na 96 km/h Toyota zrychlí za devět sekund a pružné zrychlení ze 50 na 80 km/h se odehraje za 3,6 sekundy. Rychlost je omezená na 160 km/h.

SUV | Elektromobily | Palivo | Hyundai

Hyundai ix35 s pohonem na vodík vytvořilo světový rekord v dojezdu

Toyota se ohání především použitelností a dojezdem, aspoň tedy ve srovnání s elektromobilem. Zatímco běžný elektromobil musíte nabíjet i několik hodin, abyste pak ujeli aspoň 100 km, Toyota Mirai se tankuje jen asi tři minuty a dojezd na plné nádrže vodíku činí asi 480 až 500 km.

V přiložených videích si můžete nové auto prohlédnout a pokud zrovna nevládnete angličtinou, vadit to nemusí. Toyota ukazuje i interiér a další detaily, které jsou srozumitelné i beze slov.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků