Toyota na IAA 2013 ve Frankfurtu – výhradně v hybridních barvách

Stánek automobilky Toyota na Frankfurtském autosalonu 2013 bude vyhrazen výlučně hybridním technologiím.

Přestože je technologie hybridního pohonu od Toyoty stará pouze 16 let, již nyní zahrnuje plných 23 modelů prodávaných v 80 zemích celého světa. Ke konci července 2013 pak společnost Toyota Motor Corporation registrovala více než 5,5 mil. prodaných vozů s hybridním pohonem. Ale to je pouze začátek příběhu. Na autosalonu ve Frankfurtu odhalí Toyota další možné směřování budoucího vývoje nízkoemisních vozů, či dokonce vozů s nulovými emisemi.

Koncept Yaris Hybrid-R

Yaris Hybrid-R je atraktivní koncepční model vytvořený jako ukázka těch nejlepších možností ve vývoji hybridních technologií v zájmu maximálního výkonu a vyššího potěšení z jízdy. Koncept Yaris Hybrid-R vycházející z třídveřového provedení modelu využíváhybridní pohon kombinující výkonný motor 1,6 l GRE (Global Race Engine) vyvinutý společností Toyota Motorsport GmbH (TMG) se dvěma výkonnými elektromotory, které dohromady zajišťují ‘inteligentní’ pohon všech čtyř kol s využitím elektřiny.

Podobně jako u modelu TS030 HYBRID se energie rekuperovaná během brzdění ukládá do vysokokapacitního kondenzátoru, který je u sportovního vozu obzvláště na místě, neboť vykazuje vysokou energetickou hustotu a schopnost rychlého dobíjení a vybíjení. Výsledkem je velmi specifický koncepční vůz zaměřený na maximální požitek z jízdy na běžných silnicích i závodních okruzích.

Toyota Hybrid: Technologie stará jen 16 let a již nyní s postavením světového leadera

Toyota se již přes 40 let věnuje výzkumu a vývoji ekologicky šetrných řešení mobility. Tato společnost si díky tomu vytvořila významný náskok v konstrukci a výrobě automobilů využívajících systém plně hybridního pohonu. Díky této technologie staré pouze 16 let se Toyota Motor Corporation již dnes stala světovým leaderem nabízejícím 23 vozů s plně hybridním pohonem, které se prodávají v 80 zemích a regionech celého světa – to je čtyřnásobně více, než dokáže nabídnout kterákoli z konkurenčních značek. Úhrnné celosvětové prodeje hybridních vozů Toyota a Lexus koncem letošního července přesáhly již 5,5 mil. vozů, z toho přes 10 % našlo majitele v Evropě. Díky této celosvětové flotile bylo možné ušetřit cca 12 mld. litrů paliva a snížit emise CO2 o 34 mil. tun (oproti vozům s klasickým pohonem).

Automobilka navíc do konce roku 2015 plánuje představit 16 nových nebo modernizovaných hybridních modelů.

Palivové články: další krok na cestě k maximálně ekologickému vozu s nulovými emisemi

Toyota je toho názoru, že řešení otázek energie a emisí nabízená technologií palivových článků FCHV (Fuel Cell Hybrid Vehicle) je zatím nejpravděpodobnější cestou k maximálně ekologickému vozu s nulovými emisemi, přičemž vodík by měl hrát roli ideálního, ultračistého nositele energie. Ještě před uvedením sériového vozu (do roku 2015) představí Toyota nejnovější stav vývoje této technologie.

Tisková konference automobilky Toyota se bude konat v hale 8 na stánku D19 v úterý 10. září ve 12:45. 

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Avensis 1.995
Rok výroby: 2005
Stav: 172 019 km
Cena: 80 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků