Společnost Toyota Motor Europe (TME) včera oznámila, že ve druhém letošním čtvrtletí se na evropských trzích prodalo 226 650 vozů Toyota a Lexus, čímž celkové pololetní prodeje dosáhly objemu 451 802 kusů; tržní podíl TME za uvedené šestiměsíční období tak činí 4,8 %.
Pro model Toyota Auris Hybrid Touring Sports se v letošním červnu rozhodl rekordní počet zájemců (prodáno 3 604 vozů), a tak prodeje hybridních modelů Toyota v první polovině letošního roku vzrostly o plných 20 %. Objem prodaných hybridních vozů značek Toyota a Lexus dosáhl v témže období 90 290 vozů, což představuje celou pětinu celkových prodejů skupiny.
Hlavní úspěchy hybridního pohonu
Hybridní modely Toyota v první polovině letošního roku oslovily 75 623 zájemců, což představuje meziroční nárůst o 17 %.
Obzvláště dobře si vedl model Toyota Auris Hybrid Touring Sports s prodejem na úrovni 18 739 vozů, tedy plných 25 % z celkového počtu prodaných vozů řady Auris.
Oproti první polovině roku 2013 se prodeje modelu Toyota Yaris Hybrid zvedly o 17 % na 29 945 kusů v souladu s tradičně dobrými prodejními výsledky tohoto modelu.
Prodeje hybridních modelů značky Lexus v první polovině roku vzrostly o 40 % díky úspěchu nové hybridní verze IS (představuje přes třetinu celkových prodejů hybridních vozů značky Lexus).
Hlavní úspěchy Toyoty
Daniele Schillaci, Senior vicepresident TME pro prodej a marketing uvedl: „Naše prodejní výsledky ve druhém čtvrtletí 2014 jsou do značné míry v souladu s našimi plány. Od počátku roku jsme si vedli podstatně lépe než trh jako takový a velmi dobrých výsledků jsme dosáhli zejména v zemích západní Evropy. Pevně věříme, že po uvedení nové generace modelu AYGO letos v létě oslovíme další zákazníky a dokážeme navázat na naše úspěchy dosažené v prvním pololetí.“
Prodeje v rámci řady Toyota Auris vzrostly o 18,41 % na 73 718 kusů, a to i díky skvělým prodejům verze Auris Hybrid Touring Sports, přičemž historicky nejlepším obchodním měsícem byl v tomto případě červen, kdy se prodalo 18 739 vozů. Modelová řada Auris má nyní v nižší střední třídě (segment C) tržní podíl přes 5 %.
Prodeje modelu Toyota Corolla v první polovině letošního roku vzrostly o 85 % na 42 260 jednotek – z toho tři čtvrtiny vozů si objednali zákazníci v Izraeli, Rusku a Turecku.
Po slibném zahájení prodeje nové Toyoty RAV4 v loňském roce se obchodní objemy držely na dobré úrovni i letos a za prvních šest měsíců roku 2014 se pro RAV4 rozhodlo 51 518 zájemců, což v meziročním srovnání představuje nárůst o 12,5 %.
Hlavní úspěchy značky Lexus
V první polovině roku 2014 se prodeje vozů Lexus zvýšily o 25,4 % na 24 586 kusů, čímž se potvrdil velmi úspěšný trend zahájený počátkem letošního roku i dobré prodejní výsledky nového modelu IS představeného v loňském roce.
Viceprezident společnosti Lexus Europe Alain Uyttenhoven sdělil: „Zanedlouho představíme náš zbrusu nový Lexus NX s jeho pozoruhodným designem, čímž Lexus vstoupí do segmentu středně velkých SUV. Ještě před oficiálním zahájením prodeje letos v létě si tento model objednaly stovky zákazníků. Očekáváme, že v roce 2015 bude Lexus NX tvořit plnou třetinu našich prodejních objemů.“