Toyota má nový motor s účinností 40 procent. Objem činí 2,5 litru

49 komentářů

Kuk Vykuk
31. prosince • 23:27

S tím už měli přijít před 20ti lety.

Ne
15. prosince • 12:37

To snad vymysleli stirlingův motor :-D

Honza
14. prosince • 10:40

Chápu to správně autore článku, že se jedná o spalování pomocí řízeného samovznícení, tedy tzv. HCCI ?

Milan
14. prosince • 14:01

Nie, toto nie je HCCI. Tento motor bezi v Atkinsonovom rezime, ktory Toyota uz niekolko rokov zdokonaluje a snazi sa tak dosiahnut vysoku ucinnost (aj ked za cenu urcitych ustupkov vo vykone a krutiacom momente).

cudzinec11
14. prosince • 12:08

nie, chapes to zle, na HCCI by bola ucinnost 40 percent strasne nizka...

Johny1
13. prosince • 1:38

Je to motor od Mazdy (2.5i 192k).

čech
12. prosince • 12:33

"elektromotor-generátor sloužil doposud jako generátor el.energie"
Trochu se v tom ztrácím, ale možná je to jen nepřesně napsáno.

MGRR
12. prosince • 13:12

Mé firemní Priusy.
Když to jede z kopce, i při 140km/h, nebo při ubrání plynu před semaforem, či křižovatkou, motor je vypnutý a dobíjí to baterie, generuje to šťávu, kterou ukládá do baterií.Při běžném, slušném rozjezdu se promění v elektromotor, nad 50km/h se k němu přidá benzínový motor, na dálnici to funguje obojí souběžně. Až v hybridu si vlastně uvědomíte co dělá vaše pravá noha i když se nehýbe, k tomu se mění stoupání v klesání a obráceně, elektromotor se mění v generátor během vteřiny, neznatelně, necitelně.Funguje to skvěle... a důležitá věc, nemá to mechanický startér, ozubení, věnce na serváku, dvouhmoťák, spojku, hydraulické ložisko, mechanický alternátor... toto u běžného auta vždy, vždy prostě odejde, jedno po druhém. Ten Prius to nemá, jezdí s nimi stovky tisíc taxikářů po celém světě a ta technologie prostě díky bohu bezpečně a i po 12letech (použitelnější Prius II. od 2004) bez výměny jakéhokoli z komponentu funguje a podle mé praxe, za dalších deset let to bez výměny baterií stále bude fungovat dobře. Ano, do kopce, plný plyn a motor na chvíli zavyje... to je výtka novinářů a odpůrců, ale kdo z normálních lidí tak jezdí... z křižovatky garantuji, že odjedete vždy první. Jak se elektomotor a motor spojí, to prostě běžná auta nedají.. dosáhnete rychlosti, uberete, motor se vypíná, generátor generuje a ukládá do baterií.Někde jsem viděl zajímavou věc, na podvozku si lidé v Japonsku přidělávají trubičky s jakýmisi náporovými větrnými elektrárnamy, které prostým průvanem jízdy roztáčí "větrné elektrárny" a získávají něco malého navíc.

Pierre
31. ledna • 10:40

Jo s tím souhlasím...Zkoušel jsem několik hybridů a odpich je famózní..Nejvíc asi u Lexus LS600hL..Když zabere pětilitr a baterky tak ten ingot 2300kg má 0-100 snad za 6 sekund..Přitom po městě to spořiví majitelé umí za 9 litrů ?? Běžné pětilitry pod 13litrů nejdou..malé hybridy jako Yaris to umí klidně za 4,5L..

kverulant
14. prosince • 20:27

a teď ještě O Červené Karkulce ty m.g.r.
K poslednímu odstavci - zákon o zachování energie znáš?

Davis
14. prosince • 12:14

Dobrý den, o hybridu uvažuji, ale zajímá mě jestli netrpí motor (spalovací) hlavně v zimě kdy se neustále vypíná a zapíná?

Mirek
12. prosince • 18:47

Tak pokud by to mělo smysluplně vyrábět elektřinu, tak musí výrazně stoupnout aerodinamický odpor celého auta a rázem máš po nízké spotřebě. Pokud je to něco malého, tak to sotva rozsvítí jednu ledku. Jinak řečeno pěkná blbost.

Mirek
12. prosince • 20:22

Pane mínusáku, kdyby to tak nebylo, jak jsem napsal, tak jste vymyslel perpetuum mobile, neboť získáná energie by byle větší, než vložená pomoci benzínu. :-P

Kankunen
12. prosince • 22:25

Tupci minusáci nemají nemají šajnu o toku energií

Nikoloki
12. prosince • 16:29

V Priusu (který je vybavený stejným agregátem jako Lexus CT200h) je motor vypnutý tak maximálně při 75 km/h (při prostém udržování rychlosti na rovině nebo při jízdě s kopce či setrvačností), při větší rychlosti se motor točí, i když třeba nespotřebovává žádné palivo. Při 140 km/h se motor zaručeně točí … Jinak se vším souhlas, nejlépe jízdu s Lexusem CT200h vystihuje výraz "bezstupňová pohoda" (použitý už kdysi dávno v jednom testu Nissanu Micra s CVT).

jehoVista
12. prosince • 15:34

Muzes osvetlit ty trubicky? Prijde mi to jako kolosalni hovadina.

Kankunen
12. prosince • 13:48

Trubička perpetum. :-)). Furt musíš uvažovat co stojí na startu řetězce, benzín. Přece je lepší výrábět elektřinu přímo z benzínu a ne pomoci vzduchu.

ads
12. prosince • 13:46

Hlavně to nemá ani převodovku, jen jedno planetové soukolí, které je v podstatě věčné.

Niemand
13. prosince • 6:47

Toto bol hlavný dôvod môjho rozhodnutia pre hybrid. Chcel som v malom aute spoľahlivý automat.

Kankunen
12. prosince • 11:17

No konečně, Toyota potřebuje jako sůl nové motory, hlavně aby to nebyly sliby.

nornik
12. prosince • 12:49

Asi tak ... treba v RAV4, Avensis ci Versu skoro nema co nabidnout ... krasna vetsi auta, ale dynamika na urovni zakladni fabky a nic lepsiho se tam s automatem neda.

MGRR
12. prosince • 12:57

Oni to ví, nebojte... směřuje to k dobrému. Mají skvělé hybridy, myslím životnost každého jednoho z nich přes 400.000km a bez závad. Vylepšují, posouvají se, ale prostě Toyota taky rychle věci neumí. Nevyrábí věci s ohledem na kvantitu, jako koncern, ale jejich přesvědčení dané zemí je životnost. Ano, chyby má každý. Kdo nikdy chybu neudělal, ukažte na něj.

Mirek
12. prosince • 19:18

Spíše bych řekl, že se konečně vzpamatovali a začali se motorům věnovat, jinak to není možné, vždyť se o slabších benzínových motorech Toyoty mluví cca 15 let. Tak dlouho vývoj netrvá. Mi to spíše připadá, že jim to teprve došlo, když viděli motory Mazdy.

mananasek
14. prosince • 21:03

Spíš je to o tom, že není nutné závodit, ale mít trvanlivost (spolehlivost). Měl jsem možnost projet se s 1.6 automatem a neměl jsem pocit, že bych byl brzda. Jasně není to turbo, ale taky se mi nevy....se...re ;-)
Projel jsem i hybrid. To je jasná volba. jede hezky, elektřina nahradí to turbo a spolehlivost neoddiskutovatelná! Taky se tam nemá co moc pokazit. Vím o čem mluvím, mám turbonaftu. :-|

Niemand
13. prosince • 6:40

O slabých motoroch Toyoty sa hovorí v EU a obávam sa, že tie zaujímave sa sem ani teraz nedostanú. Viď C-HR v EU 1,2 turbo. Mimo EU 2,0 atmo.

nornik
12. prosince • 18:07

Me treba hybridy fakt nezajimaji ... vetsinu cest, alespon podle kilometru mam po dalnici/dalky a tam se mi s hybridem nechce jezdit za 9 l/100.Jezdit autem po meste mi prijde skoro i zverstvo.

Nikoloki
13. prosince • 10:41

S CT200h jezdím pro něj zcela nevhodnou trasu - 1 km z garáže na dálnici, cca 12 km po dálnici, asi 4 km na parkoviště - a samozřejmě zpět. Nějak se stalo, že je to vážně jediná trasa, kterou jezdím. Takže studený motor, dálnice - po 46000 km průměrná spotřeba 6,45 l/100 km. Takže žádných 9l/100 km …

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vojta
15. prosince • 19:09

Toyota Corolla Verso 2 litr diesel.Krátké trasy-17 +17 km+popojížďky po obchodech.Provoz v zimě,vychází spotřeba 5.1 litrů na 100 km.:-)Max. spokojenost.

Vojta
15. prosince • 19:14

Pojištění na 2 diesel od 2 300 kč.Nyní s připojištěním sedadel řidič+ spolujezdec+proti střetu se zvěří u ČSOB-(střední pojistka 50+50 mil.) 3060,- kč!!!!!:-) Doporučuji jí uzavřít přes internet!!Porovnání pojištění apod.

mogul16
14. prosince • 15:21

Dobrý den. Kdybyste se ho náhodou chtěl zbavit, dejte mi vědět. Děkuji

tom
12. prosince • 14:29

Presne, jen s tou zivotnosti e bezproblemovym provozem toyot je to uz bohuzel taky jen klise. Dneska jsou problemy se vsim podobne, staci se podivat na fora v zemich, kde jezdi vice jp vozu, treba do Britanie. Problemy s lozisky, havarie motoru apod se jim nevyhyba.

Antiautomat
12. prosince • 10:29

Nuz, velke hrnce - niekto prisiel na to, co sme vedeli uz davno. Spravny krok jednoznacne. Kto nezazil velky R4, nevie, a ak sa najde niekto, kto tvrdi ze taky motor nevie byt zabavny, potom napoveda: MB190...

DDT
13. prosince • 9:22

ty vole, že tys těch "velkých" čtyřválců teda zrovna zažil...
co vím, jezdíš/jezdils 1.6MPi 55kW, co má nejmíň sto koní, a teď cosi kia/hyundai, pravděpodobně taky 1.6.
apropos, zkus si někdy vyzkoušet šetsiválec, potom si přestaneš myslet, že čtyřválec dva litry a více je orgasmus...

jehoVista
12. prosince • 12:08

Velke hrnce jsou zabava do te chvile, nez musi clovek zaplatit povinne ruceni nasim zlodejskym pojistovnam.

MGRR
12. prosince • 12:52

Vždyť je v CZ směšně laciné :-))CZ na tři 2,7-2,9 terénní auta 2800-3300kč/rok a žádná státní daň z vlastnictvíDE běžné na 1,5 od 400euro/rok, nebo také 250euro/čtvrt roku + roční daň z vlastnictví, podle motoru, objemu, diesel/benzín... takže je běžné majé auto 130-170euro/rok, SUV od 500euro/rok, Land Cruiser 750euro každý rok a pov ručení se všemi bonusy od 700-1000euro/rok (pozor, je běžné že pouze na 6000km rok, jediný řidič, bez přívěsu a platí pouze v PLZ/PSČ...Tam směřují všechny pojišťovny a Český stát... chctějí dohnat západ poplatky, ale ne platy... na lidi serou. Stát věděl, že dostane miliardy eur v dotacích... zničil měnu, zdražil euro z 25kč>na 27kč a rázem na každé miliardě eur zdarma má navíc dvě miliardy českých korun... vždy přijedu do CZ a slyším toho pána, jak se kasá... že vydělali miliardy eur... oprava: dostali zdarma od EU... teď už dostávat nebudou, už vybrali (dálnice a vše za ně postavili/zpronevěřili/jsou křivé/vedle asfaltu to není dodělané) a teď kurz vrátí k 25kč a lidé je budou MILOVAT :) pak to přijde zase a jinak :) to sem ale nepatří, omlouvám se.

jehoVista
12. prosince • 14:30

- 2800-3300kč/rokA to prosim pekne u jake pojistovny? Mam maleho kombika s 2.5 litrem a po trech letech co platim povinne ruceni se mi podarilo dostat na 7 a i to povazuju za uspech. Nikdy jsem neboural.

Petr Maleček (dj.kure)
15. prosince • 11:14

To by mi taky zajímalo. Jezdím 9 let bez jediné nehody, mezi tím jsem vystřídal 3 auta, vše nafta s objemem 1.9 litru (Renault Megane 1.9dTi 72kW, Audi A4 Quattro 1.9TDi 96kW, Renault Laguna 1.9dCi 88kW).Aktuálně platím 5500Kč/rok se všema možnýma bonusama.
Nechápu, jak se někdo s pětilitrem může dostat na tři tisíce... jedině jestli je to ještě nějak výrazně rozdělené podle lokalit (kde horní-dolní stojí polovinu toho, co větší město).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pierre
31. ledna • 10:33

Mám Kooperativu a za starý Lexus 4,3 litru V8 platím 3770kč..Ovšem bonus mám za celý život...Jezdím 27 let ...Myslím že lokalita a věk řidiče moc roli nehrajou...Zajímavé že u druhého auta mám motor 1,4 a platím 2200kč...což je hodně v přepočtu na cenu a objem Lexusu. Někdo mi taky říkal jaké pojistky mají např v UK ?? Jenže nikdo jaksí nepočítá s tím jaký poměr má pojistná složka ke mzdě..A nesmíme vycházet z průměru?? Pokud u nás je minimální mzda 311 euro a na západ od nás 1400-2100?? Pak je porovnání pojistek irelevantní...A nejen pojistek..

Petr
12. prosince • 22:37

platim 2432kc rocne za 3,8 litr ... limity 111/111

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petrklm
13. prosince • 8:52

Za 4,6 litru včetně skel platím 3514,-, bez skel by to bylo 2724,-. Neskutečná láce, ovšem chce to mít bezeškodní průběh předchozích pojištění.

jehoVista
13. prosince • 15:10

A pojistovna? Je to pojisteni pro bezneho smrtelnika, nebo se musim znat s generalnim reditelem?

Antiautomat
12. prosince • 19:19

Pretoze take nieco vlastnit nesmies. Musis ist s tym, co povazujeme za vhodne.

POV
12. prosince • 14:49

Já mám 2,4 benzín za cca 3500Kč u Uniqua (limit 100/100 + základní kasko).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jehoVista
12. prosince • 15:02

Podrobnosti by nebyly?

ABC
13. prosince • 21:32

Základem je, že nemáš bonusy to není na čem srazit. Srovnavač tipu porovnej24 si předpokládám zkoušel...

jehoVista
14. prosince • 12:04

No jak jsem psal - nikdy jsem neboural, ale pojisteni na sebe mam teprve tri roky. Srovnavace jsem samozrejme zkousel, ale pod 6 tisic se s limitem 100/100 nedostanu.

jehoVista
14. prosince • 12:37

Zajimalo by me, za co mam minus.

Anonymizovaný
14. prosince • 19:40

Asi za to že seš kokot, bonusy rok a na 3.3 litr 7k, a to jsem v rizikový skupině, zkus jim hodit do uniqy číslo a ne nepracuju tam

ABC
13. prosince • 21:36

srovnavač typu.. :-/

Doporučujeme

Články odjinud