Toyota Land Cruiser: nezmar pošesté

Toyota do Frankfurtu přivezla i modernizovaný, legendární Land Cruiser šesté generace. Novinky nejsou nevýznamné, ale překvapit též nesvedou.

Nový Land Cruiser by se měl na evropských trzích objevit ještě koncem tohoto roku a vyznačuje se především uhlazeným a omlazeným exteriérem a zcela novým interiérem s moderní palubní deskou. Toyota tvrdí, že tento Land Cruiser, jenž se bude na většině trhů dodávat s tří a pětidvéřovou karosérií, je oproti dosavadním verzím ve všech ohledech prostornější. Pětidvéřové provedení budete moci objednávat jako sedmisedadlové, přičemž v zavazadelníku se budou nacházet dvě plnohodnotná sedadla, jež bude možno v případě potřeby složit do zcela rovné podlahy. Druhou řadu sedadel bude možno podélně posouvat v rozmezí 135 mm, jejich dělení je v praktičtějším poměru 40:20:40.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toyota dává veřejnosti a konkurenci jasně na jevo, že nehodlá slevovat z čisté koncepce off-roadu a „nevyměkne“ samonosnými konstrukcemi. Karosérie tak spočívá na odděleném robustním rámu, jehož tuhost se podařilo navýšit o dalších 11 %. Pro zlepšení jízdního komfortu byly instalovány nové pružné závěsy karosérie k rámu, jež mají pohlcovat vibrace od pohonné jednotky a vozovky.

Dalším drobným ústupkem pro zvýšení cestovního pohodlí je konstrukce náprav. Přední kola tak spočívají na nezávislých lichoběžníkových závěsech, zatímco vzadu najdeme závěsy čtyřprvkové. Tyto soustavy byly ve své podstatě převzaty z dosavadního provedení, ale prošly zásadní modernizací pro zlepšení komfortu a jízdních vlastností na silnicích se zpevněným povrchem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dražší varianty budou vybaveny novým elektroickým řízením podvozku Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) s aktivním řízením stabilizátorů na obou nápravách. Naáročnější zákazníci budou moci využít i předností vzduchového pérování zadních kol Adaptive Variable Suspension (AVS) s možností volby ze tří režimů charakteristiky tlumení.

Šestá generace Land Cruiseru navíc přináší systém Multi-terrain Select, jenž automaticky přizpůsobuje přenos hnacích a brzdných sil s ohledem na různé druhy povrchů. Tato soustava je zároveň kombinovaná se sadou čtyř kamer umístěných na různých místech karosérie, jež prostřednictvím monitoru na středové konzoli informuje řidiče o dění v nejbližším okolí jeho vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro evropské trhy bude Land Cruiser dodáván s dvojicí modernizovaných motorů. Zážehový šestiválec s objemem 4,0 l a duálním proměnným časováním ventilů VVT-i dosahuje výkonu 250 koní (182 kW), zatímco vznětový čtyřválcový třílitr s přeplňováním dává 173 koní (127 kW). Toyota tvrdí, že se jí u obou motorů podařilo snížit emise CO2 o 12%, „diesel“ se přitom řidiči odvděčí kombinovanou spotřebou jen 8,1 l/100 km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Land Cruiser 2010
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Avensis 1.794
Rok výroby: 2005
Stav: 95 066 km
Cena: 93 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek