Toyota Land Cruiser: nezmar pošesté

Toyota do Frankfurtu přivezla i modernizovaný, legendární Land Cruiser šesté generace. Novinky nejsou nevýznamné, ale překvapit též nesvedou.

Nový Land Cruiser by se měl na evropských trzích objevit ještě koncem tohoto roku a vyznačuje se především uhlazeným a omlazeným exteriérem a zcela novým interiérem s moderní palubní deskou. Toyota tvrdí, že tento Land Cruiser, jenž se bude na většině trhů dodávat s tří a pětidvéřovou karosérií, je oproti dosavadním verzím ve všech ohledech prostornější. Pětidvéřové provedení budete moci objednávat jako sedmisedadlové, přičemž v zavazadelníku se budou nacházet dvě plnohodnotná sedadla, jež bude možno v případě potřeby složit do zcela rovné podlahy. Druhou řadu sedadel bude možno podélně posouvat v rozmezí 135 mm, jejich dělení je v praktičtějším poměru 40:20:40.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Toyota dává veřejnosti a konkurenci jasně na jevo, že nehodlá slevovat z čisté koncepce off-roadu a „nevyměkne“ samonosnými konstrukcemi. Karosérie tak spočívá na odděleném robustním rámu, jehož tuhost se podařilo navýšit o dalších 11 %. Pro zlepšení jízdního komfortu byly instalovány nové pružné závěsy karosérie k rámu, jež mají pohlcovat vibrace od pohonné jednotky a vozovky.

Dalším drobným ústupkem pro zvýšení cestovního pohodlí je konstrukce náprav. Přední kola tak spočívají na nezávislých lichoběžníkových závěsech, zatímco vzadu najdeme závěsy čtyřprvkové. Tyto soustavy byly ve své podstatě převzaty z dosavadního provedení, ale prošly zásadní modernizací pro zlepšení komfortu a jízdních vlastností na silnicích se zpevněným povrchem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dražší varianty budou vybaveny novým elektroickým řízením podvozku Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS) s aktivním řízením stabilizátorů na obou nápravách. Naáročnější zákazníci budou moci využít i předností vzduchového pérování zadních kol Adaptive Variable Suspension (AVS) s možností volby ze tří režimů charakteristiky tlumení.

Šestá generace Land Cruiseru navíc přináší systém Multi-terrain Select, jenž automaticky přizpůsobuje přenos hnacích a brzdných sil s ohledem na různé druhy povrchů. Tato soustava je zároveň kombinovaná se sadou čtyř kamer umístěných na různých místech karosérie, jež prostřednictvím monitoru na středové konzoli informuje řidiče o dění v nejbližším okolí jeho vozu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro evropské trhy bude Land Cruiser dodáván s dvojicí modernizovaných motorů. Zážehový šestiválec s objemem 4,0 l a duálním proměnným časováním ventilů VVT-i dosahuje výkonu 250 koní (182 kW), zatímco vznětový čtyřválcový třílitr s přeplňováním dává 173 koní (127 kW). Toyota tvrdí, že se jí u obou motorů podařilo snížit emise CO2 o 12%, „diesel“ se přitom řidiči odvděčí kombinovanou spotřebou jen 8,1 l/100 km. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toyota Land Cruiser 2010
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 1999
Stav: 168 592 km
Cena: 26 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 310 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 258 048 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků