Toyota Land Cruiser a Nissan X-Trail: setkání v terénu (test)

21 komentářů

JWK
22. června • 7:57

Ten mensi samozrejme oznaceni ma... v obchodnim a verejnem zivote je to jen LandCruiser ale Technicke oznaceni je Landcruiser 120 .... napriklad Mercedes E klasse r.v. 2001 je 210tka apod... Ford Galaxy je LMV7 apod.

Leon offroadman
11. srpna • 4:03

Vetší LC ma označení 100 a menší turbodiesel je 120. Je však pravda že v ruznych zemích se to liší v jižní americe konkretne v KOLUMBII jsem mel tu 120 označenej v techničaku jako PRADO.
Nedavno jsem si koupil LC 100 4,7 a v techničaku ho mam zapsanej jako nakladní osobní vůz........

Jakub
21. ledna • 10:46

Ten test je jako srovnání Davida a Goliáše, menší Toyota má označení 120. A je to nejlepší terenní auto na trhu protože jako jedinné slňuje požadavky 1. rámová konstrukce podvozku, 2 design, který vypadá jako SUV, ale nemá s touto kategorií vůbec nic společného. 3 bezchybné jízdní vlastnosti na silnici. 4. výborný a úsporný motor

martin
16. dubna • 14:27

....všechny terénní zbraně je nutné jen opravu výjimečně – Toyota Land Cruiser se dostane většinou i z velmi zapeklitých situací bez závěrky. Jen je nutné držet se hlavní zásady jízdy v terénu – stále pod plynem, stále vpřed....kolik jsi toho najezdil v terénu Dolejši?
:-Dale hlavně, že to má čudlíky a počítače a regulaci toho či onoho a výkonné autorádio a zrychlení na 100...

rx
9. srpna • 16:14

Suhlasim s poslednymi prispevkami, dost nestastne porovnanie...moj tajny favorit je Patrol, bohuzial by si zasluzil trochu inovaciu - aspon o cosi lepsi motor, aby mohol Toyotam konkurovat aj na ceste (pre kombinovany rezim asi najlepsia volba, ktora sa da dostat). Mate niekto skusenosti s Terranom ?

Diky!

r.

kubajz
7. srpna • 15:57

...s tímhle příspěvkem bych taky souhlasil....

Petr
6. srpna • 9:38

Články pana Dolejše jsou jedna perla vedle druhé. Příště by třeba mohl srovnat VW Polo a Škodu Octavii a třeba Superb, jistě by z toho vzešla spousta zajímavých poznatků . Testovat LC 100 společně s X-Trailem je pro LC 100 a 120 mírně řečeno urážka. Tam kde bude Nissan drhnout podvozkem a nešťastně protáčet kola, tam si LC 100 jen zlehka odfrkne a pokračuje dál. To samé samozřjemě platí i pro LC 120 (to je ten menší bez číselného označení, jak tvrdí odborník Dolejš). Sice není tak "čistokrevný" off-road jako LC100 nebo starší LC 90, ale schopnosti X-trail jsou stále o třídu níže. Tím méně chápu filozofii tohoto testu, když Nissan srovnatelný model nabízí, je jím samozřejmě Patrol. Jenže ten už asi pan Dolejš k testování u Nissanu vyžebrat nedokázal, že...

Mirek
5. srpna • 12:30

Tento test považuji za zajímavé zpestření na tomto serveru jen bych upozornil na jednu skutečnost která nebyla zdůrazněna. Je testován loňský model X-trail který se doprodával ještě v první polovině tohoto roku. Je pravda že inovovaný model se až tak závratně neliší ale jsou tam přece jen nějaké změny ve výbavě i provedení. Hlavně pak inovovaný vznětový agregát s výkonem 100kW se kterým X-trail ve své kategorii (zdůrazňuji ve své kategorii) zaujímá významnou pozici.

skdd
5. srpna • 9:13

mensi LC oznacenie samozrejme ma. Mozno nie na stranke toyoty ale cely ostatny svet ked nieco chce na auto oznacuje ho ako J120 alebo J12. Napriklad v nemecku ci rakusku ma obchodne oznacenie Landcruiser 300. V australii ho oznacuju prado. Je v tom trosku schizofrenia ale oznacenie ma.
Dalsou nepresnostou, uz opravenou v diskusiu je podvozok u J120. Samozrejme, ze v jednej (drahsej) verzii je nastavitelna zadna naprava.
Este k autalnosti stranok toyoty. Vyskytuje sa na nich (alebo vyskytovalo aspon na toyota.sk) kopec nepresnosti ohladom napr. batozinoveho priestoru. Dobry zdroj informacii je napr. www.buschtaxi.de kde si overite, ze majitelia TLC si svoje 120tky volaju J120 alebo J12.

Skyline
5. srpna • 12:51

Ty ale pletes dve veci dohromady - kodove oznaceni vyrobce (napr. muj Civic je EG6) a obchodni oznaceni. A o tom se tady bavime a to je tim, co novy "maly" LC NEMA, minimalne na trzich v CR a v Nemecku. Naopak kodove oznaceni je stejne pro vsechny trhy, at uz ma auto obchodni oznaceni jakekoliv a je mimo jine stejne prave kvuli jednoznacne identifikovatelnosti jak celeho auta, tak nahradnich dilu. Na toyota.sk jsem nikdy nebyl, takze nemuzu hodnotit.

skdd
5. srpna • 13:21

rakusko (oznacene ako 300): http://www.toyota.at/landcruiser/main.html
slovensko (chybne oznacene ako lc90): http://www.toyota.sk/model-lcruiser90.html
nemecko, cechy bez oznacenia
australia (prado): http://prado.toyota.com.au/Prado04/HomePage/0,,,00.html
dokonca ked som hladal na svoju j120 zadny pevnostny tak v kaymare nevedeli, co je J120 ale po zaslani linku ju neomylne oznacili prado :))

koumes
4. srpna • 21:42

Nechte počítač počítačem, jenom další blbost na rozptylování při jízdě. A "menší " Land Cruiser je skutečně bez označení. To je ten v testu s 3,0td.

Jinak musím říct, že je to zase test, jak prase... Do jednoho měchu s tanky hodit skořápku x-trail, zatřepat, nic pořádného nezjistit a napsat článek.

Když už, pane Dolejš, tak dejte x-trail s cr-v, rav4 a s podobnými hračkami a Land Cruiser třeba s Patrolem a udělejte pořádnou prověrku se zajímavými výsledky, ne překvapivé zjištění, že 5ti litr "žere" 20 litrů benzínu, když auto váží i s posádkou 3 tuny a auto se zvedá o 5cm...

P.F.
4. srpna • 22:32

Menší LC opravdu, ale opravdu označení číslem má. Zrovna dneska jsem byl v servisu s RAVkou a o LC jsme se bavili asi hodinu.

Jinak souhlasím s tím, že test je dost nesouměrný. Testovat se měly pohromadě Toyota RAV4, Nissan X-Trail a ještě třeba Honda CR-V. A pak klidně do sebe pustit Patrola s LC.

Skyline
5. srpna • 8:32

Kdes tu informaci vzal? Podle stranek www.toyota.cz nebo www.toyota.de novy "maly" Land Cruiser oznaceni nema! A to, ze jste se o nem bavili, na tomto faktu nic nemeni...

P.F.
5. srpna • 10:44

Informaci jsem dostal přímo od prodejce Toyoty. Ověřil jsem si to ještě jednou a sice se uvádí jen "Land Cruiser", ale pro rozlišení se ještě používá "LandCruiser 120".

Radek
19. ledna • 15:36

Menší Land Cruiser je "pouze" Land Cruiser. Případně Land Cruiser 3.0 D4-D v dieselové verzi. Označení Land Cruiser 120 je pracovní označení, které se mezi lidmi uchytilo. Větší z nich je Land Cruiser 100.

koumes
5. srpna • 8:08

chlapi, neblbněte, fakt nemá...

P.F.
4. srpna • 18:18

Menší Land Cruiser regulaci podvozku má, ale jen zadní nápravy.

Udávaná spotřeba počítačem v Toyotách je hodně divná. Sám vlastním Toyotu RAV4 a palubní počítač ukazuje 9.5 litru, ale podle dotankování na pumpě je spočítaná spotřeba 11 litrů. Takže neberte údaj počítače za nějak směrodatný, mají to nějak divný. Podle vyjádření prodejce je takováto odchylka normální. Přitom u Passata se mi počítačová spotřeba od skutečné liší v desetině...

P.F.
4. srpna • 18:08

Menší Land Cruiser číselné označení samozřejmě má, teď jen nevím, jestli 110 nebo 120.

U X-Trailu režim Lock sice provede trvalý náhon 4x4, ale jen do rychlosti asi 30 km/h. Pak se automaticky přepíná do režimu Auto (tj. pohon jen předních kol a jen při prokluzu připojuje zadní nápravu).

A že není poznat připojení zadního náhonu u X-Trailu? Zkuste vjet do prudké zatáčky s pískem či vodou... Přepnutí do 4x4 je docela poznat a ovlivní to chování vozu v zatáčce. V tomhle mají výhodu vozy s trvalým náhonem, kdy vůz se chová pořád stejně.

Touareg
4. srpna • 18:50

Nemá ten menší LC náhodou označení 90?

P.F.
4. srpna • 22:07

Land Cruiser 90 je předchozí model nového "malého" Land Cruisera. Dříve stovka byl větší LC než 90, teď je to obráceně. Větší model má nyní menší číslo. Stovka sice prošla faceliftem,ale číslo zůstalo.

Doporučujeme

Články odjinud