Kapitoly článku:
Pokud jde o designové kreace, japonské autosalony bývají místem někdy až úsměvných, jindy spíše šokujících premiér. Asijský vkus je trochu jiný a rozhodně nelze designérům v zemi vycházejícího slunce upřít odvahu. Koncept Toyota Kikai, který uvidíme na autosalonu v Tokiu, je toho důkazem.
Koncept Toyota Kikai je hodně divoká kreace. Zajímavé ale je, že se soustředí na klasickou mechaniku a syrové pojetí stroje jako takového. Řidič je v centru dění
Koncept se nese v duchu odlehčování a spojení člověka se strojem. I japonské slovíčko Kikai znamená něco jako nástroj. Spíše je to ale takový naháč, jako by chtěl někdo spojit klasický nekapotovaný motocykl a auto.
Toyota Kikai vlastně nemá karoserii na místech, kde byste ji očekávali. Můžeme si tak prohlédnout detaily podvozku a odhalené pohonné ústrojí. To se nechází vzadu před nápravou a i když neznáme detaily, podle snímků to vypadá na hybridní systém z Priusu. Dokonce jsou v rozích kabiny okna, aby řidič viděl na pohybující se přední zavěšení.
Uvnitř Toyoty Kikai čekají na posádku tři sedačky s uspořádáním 1+2. Řidič sedí uprostřed a dvě krajní sedačky jsou posunuty mírně vzad, přesně jako v McLarenu F1. Před řidičem jsou klasické analogové přístroje, z nichž jeden ukazuje prase. Velmi svérázný způsob navigace...