Toyota JPN Taxi ukazuje přívětivou tvář japonských velkoměst

Na svém stánku na nadcházejícím autosalonu v Tokiu značka Toyota vystaví také celkem vesele působící studii JPN Taxi Concept.

Přeplněné ulice japonských měst a jejich ruch zrovna pocit intimity a osobnosti nebudí, ovšem vůz na snímcích se pokouší ukázat tu přívětivější tvář. Podle svých tvůrců byla studie Toyota JPN Taxi Concept vyvíjena pod vlivem typické japonské pohostinnosti, což se odráží ve snadném nastupování a komfortním sezení na zadních sedadlech. Ještě důležitějším posláním tohoto kompaktního konceptu je ale naznačit, jak budou v nejbližší době vypadat nové taxíky pro Tokio a další velká města.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Toyota JPN Taxi Concept

Po stránce proporcí studie Toyota JPN Taxi nijak nevybočuje ze zvyklostí, také v tomto případě je znát, že záměrem konstruktérů bylo vyrobit co nejmenší vůz s co nejprostornějším interiérem. Jak je vidět z přiložených snímků, podlaha prostoru pro cestující v zadní části karoserie je prakticky rovná, nastupování a vystupování pak dále usnadňují elektricky ovládané posuvné dveře na levé, tedy k chodníku přivrácené straně vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka se představí již za několik dní na autosalonu v Tokiu

Palubní deska vozu má jen několik velkých tlačítek a páček, klasický přístrojový štít nahrazuje trojice velkoplošných displejů. Nad hlavami cestujících na zadních sedadlech se nachází rozměrná prosklená střecha a v její hraně je umístěn podlouhlý monitor, na němž mohou zákazníci sledovat průběh své cesty a pohyby taxametru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér má být prostorný a komfortní pro řidiče i jeho posádku

Studie Toyota JPN Taxi Concept byla postavena přesně podle legislativních požadavků japonských úřadů. Tento pětimístný vůz stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 750 mm a je 4 350 mm dlouhý, 1 695 mm široký a 1 700 mm vysoký. O pohon se stará hybridní soustava využívající spalovacího motoru uzpůsobeného na konzumaci LPG.

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 1999
Stav: 168 592 km
Cena: 26 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 115 244 km
Cena: 310 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 258 048 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 48 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků