Toyota již není asijskou automobilovou jedničkou v Evropě, žezlo přebírá Hyundai

Trochu překvapivé zjištění přineslo zkoumání prodejních statistik za prvních deset měsíců letošního roku. Od ledna do října totiž v Evropě nejvíce aut mezi asijským výrobci neprodala Toyota, jak bylo po mnoho uplynulých let zvykem.

Toyota jakožto koncern pod svými značkami Toyota a Lexus prodala letos na starém kontinentu pouze 511 754 aut, tedy o plných 17 % méně než loni. Naproti tomu skupina Hyundai prodala 521 369 vozů značek Hyundai a Kia, což je naopak o 4 % více než minulý rok. Novým asijským vládcem evropských trhů je tak Hyundai Group a nic nenapovídá tomu, že by o své žezlo měla v nejbližších měsících přijít.

Nabídka Toyoty za poslední roky neutrpěla na své atraktivitě, na vině ztráty pozic na trhu tak zřejmě budou hlavně hojně medializované svolávají akce, které se hlavně minulý rok dotky téměř všech modelů, jenž Toyota v posledních letech prodávala.

Své pozice navíc Toyota ztráci i na pro ni klíčovém severoamerickém trhu, kde meziročně za stejné období ztratila 6,3 procenta. Pro úplnost dodejme, že Hyundai v Americe též boduje, dokonce ještě více než v Evropě - letos za mořem roste o 21 procent.

Je otázka, jak se Toyotě povede dále, bylo by však chybou japonskou firmu odepisovat. Na výsluní se drží již desítky let a přes své letošní ztráty zůstává největším výrobcem aut na světě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Jedním z letošních hitů Hyundai je SUV ix35
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků