Toyota je znovu největším asijským výrobcem

Akcie japonských firem se vezou na vlně optimismu spuštěné vládní ekonomickou reformou – jejich hodnota letos stoupla o 45 procent, nejvíce od roku 2007. Spanilou jízdu japonských firem vede jejich klenot, Toyota Motor Corporation, jejíž tržní hodnota letos stoupla o polovinu.

Automobilka Toyota se vrátila na trůn, který dříve musela uvolnit korejskému Samsungu, a znovu se stala největším asijským výrobcem z hlediska tržní kapitalizace.

Není ale zcela jasné, kdy se to stalo. Podle deníku Wall Street Journal to muselo být minulý čtvrtek, kdy hodnota Toyoty činila 218,12 miliardy dolarů. V té chvíli měl Samsung hodnotu 218,09 miliardy dolarů.

Jiná data od firmy S&P Capital IQ ale uvádějí, že Toyota předstihovala Samsung už alespoň týden. Příčinou rozdílných výsledků je skutečnost, že existuje více způsobů měření počtu cenných papírů.

Návrat Toyoty přichází po dvou těžkých letech. Výrobce automobilů Camry a Prius byl z trůnu sesazen Samsungem na konci roku 2011, kdy se japonští exportéři museli vyrovnat s následky záplav ve svých továrnách v Thajsku.

Toyotě se daří – před pěti měsíci se opět stala největším výrobcem aut, když vystřídala General Motors. Ve fiskálním roce do konce března automobilka ztrojnásobila zisk. Pomáhá jí také slabý jen, který od loňského podzimu oslabil o pětinu.

Jedno je jisté – Asii dál kralují čínské státní firmy. Jak japonští, tak korejští výrobci totiž zaostávají za třemi giganty – PetroChina, Industrial and Commercial Bank of China a Chine Mobile. Na čtvrté místo se staví S&P Capital IQ a rovněž státní podnik China Construction Bank. Až poté následuje Toyota.

Zdroj: E15.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků