Každoroční žebříček společností sestavený magazínem Forbes se odráží i v automobilovém světě. Zároveň totiž ukazuje, která automobilka je tou nejcennější. A stejně jako loni bere přední příčku Toyota.
Z celkového seznamu všech společností obsadila japonská automobilka šestou příčku. Jen pro pořádek, první pozice patří společnosti Apple, která je následovaná firmami Google, Microsoft, Coca-Cola a Facebook.
Oproti nedávnému žebříčku organizace Brandz Top 100 se ovšem pořadí Forbesu mezi automobilkami trochu liší v jejich hodnotě, což zamíchalo pořadím na spodních příčkách. Například tu zcela chybí Land Rover nebo Tesla, jejichž místa v nejlepší desítce zaujal Chevrolet a Lexus.
Pořadí TOP 10 nejcennějších automobilových značek |
Pořadí |
Značka |
Hodnota v mld USD |
Změna 2015/2016 |
1. |
Toyota |
42,1 |
11 % |
2. |
BMW |
28,8 |
4 % |
3. |
Mercedes-Benz |
26 |
16 % |
4. |
Honda |
25,2 |
8 % |
5. |
Ford |
14,1 |
12 % |
6. |
Audi |
14 |
10 % |
7. |
Chevrolet |
9,8 |
10 % |
8. |
Lexus |
13 |
13 % |
9. |
Porsche |
8,3 |
18 % |
10. |
Nissan |
8,2 |
13 % |
Na prvních šesti místech se nic nemění, Toyotě „dýchá“ na krk BMW (14. místo), příliš vzdálený není ani Mercedes (20. místo), Honda (23.) nebo Ford (35.). Meziročně se však kvůli emisnímu skandálu propadl Volkswagen o 5 %, celkově se tedy ocitá na 77. místě. Před ním je tak například Hyundai (71.) nebo Nissan (70. místo).