Toyota iQ od léta s výkonnějším čtyřválcem

Nejmenší model Toyoty, jenž se již brzy začne prodávat i u nás, vstupuje na světové trhy s úsporným jednolitrovým agregátem VVT-i, který slibuje velice nízkou kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 k, což je snad snem každého šetřícího řidiče. Nicméně ne každému musí tento standardně nabízený agregát vyhovovat a pro ty, kteří očekávají od tohoto prcka víc, bude výrobce nabízet již od léta nový výkonnější 1,33 litrový čtyřválec Dual VVT-i.

Ten bude mj. disponovat technologii Stop and Start, jenž pomůže snížit spotřebu zejména v městském provozu. Novinka ze sebe vydá maximální výkon 73 kW/100 koní, což při dané hmotnosti a velikosti určitě není nízká hodnota. Na rozdíl od menšího jednolitrového sourozence si ale na 100 km řekne o zhruba 4,8 litrů benzínu, pokud vám nevyhovuje standardní šestistupňová manuální převodovka, z příplatkové výbavy si můžete vybrat sekvenční převodovku Toyota Multidrive, pak ale počítejte s kombinovanou spotřebou 5,1 l/100 km.
Klepněte pro větší obrázek 
Toyota iQ
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků