Toyota iQ od léta s výkonnějším čtyřválcem

Nejmenší model Toyoty, jenž se již brzy začne prodávat i u nás, vstupuje na světové trhy s úsporným jednolitrovým agregátem VVT-i, který slibuje velice nízkou kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 k, což je snad snem každého šetřícího řidiče. Nicméně ne každému musí tento standardně nabízený agregát vyhovovat a pro ty, kteří očekávají od tohoto prcka víc, bude výrobce nabízet již od léta nový výkonnější 1,33 litrový čtyřválec Dual VVT-i.

Ten bude mj. disponovat technologii Stop and Start, jenž pomůže snížit spotřebu zejména v městském provozu. Novinka ze sebe vydá maximální výkon 73 kW/100 koní, což při dané hmotnosti a velikosti určitě není nízká hodnota. Na rozdíl od menšího jednolitrového sourozence si ale na 100 km řekne o zhruba 4,8 litrů benzínu, pokud vám nevyhovuje standardní šestistupňová manuální převodovka, z příplatkové výbavy si můžete vybrat sekvenční převodovku Toyota Multidrive, pak ale počítejte s kombinovanou spotřebou 5,1 l/100 km.
Klepněte pro větší obrázek 
Toyota iQ
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2010
Stav: 170 266 km
Cena: 175 000 Kč
Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2007
Stav: 117 463 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků